Već smo nekoliko puta pisali o Google-u, njegovom novom načinu indeksiranja, kao i o troškovima SEO optimizacije i koliko je zapravo bitno da ona bude profesionalno odradjena. Napisali smo i tutorijal u našoj Bazi znanja koji objašnjava kako da postavite Google Analytics kao eksternu analizu posete i kako da koristite Awstats kao internu analizu posete vašeg sajta.
Sada ćemo otići korak dalje i objasniti vam kako da pravilno iskoristite sve što Google Analytics pruža.
Google Analytics je pre svega besplatan i lak za korišćenje. Postoji nekoliko opcija zbog kojih će vam Google Analytics još više olakšati praćenje statistike i ROI-a. Iznenadili biste se koliko ljudi zapravo pogleda samo Dashboard i ne ode dalje od toga, ne istraži sve što Google Analytics može da ponudi. Mi ćemo nabrojati nekoliko najzanimljivijih:
Izveštaji po želji
Ne morate koristiti samo već postojeće izveštaje, već možete napraviti izveštaje po vašoj želji i time dobiti tačne i precizne informacije. Njih možete naći u My Customizations delu. Razmislite koje informacije zapravo želite da dobijate od Google Analyticsa i napravite sami svoj izveštaj. Npr. možete napraviti izveštaj koji vas izveštava o broju unikatnih poseta, novim posetama, vremenu provedenom na sajtu ili ako želite još preciznije, napravite izveštaj koji će vam pokazati preko kojih ključnih reči su posetioci došli na vaš sajt. Najbolja stvar kod ovih izveštaja je što ih možete raspodeliti po svim svojim profilima i koristiti na više sajtova.
Alerts
Ako želite da imate kontrolu nad svojim sajtovima i da saznate čim se nešto neuobičajeno dogodi, u delu Intelligence možete podesiti nekoliko Alert-ova. Možete namestiti email ili SMS notifikacije koje će vas obavestiti ukoliko se nešto neuobičajeno dogodi. Npr, možete podesiti da vas Google Analytics obavesti kada poseta na vašem sajtu predje odredjeni broj u jednom danu. Skoro za svaki podatak ili izveštaj možete podesiti alert. Takodje, možete podesiti alert-ove na više profila, da prate više vaših sajtova.
Prilagodite Dashboard
Predlažemo da odvojite par minuta i ’sredite’ vaš Dashboard. Kao prvo, dodajte neki od često korišćenih izveštaja koristeći dugme ’Add to Dashboard’ na vrhu svakog izveštaja. Možete dodati i izveštaje koje ste sami napravili. Svako polje unutar vašeg Dashboard-a ima malo i neprimetno ’x’ kojim možete ukloniti sve neželjene informacije sa Dashboard-a. Kada na naslovnoj prikažete sve informacije koje želite, možete ih pomerati kako bi one najbitnije postavili na vrh strane a one redje korišćene ispod njih, i time dobili jasniji uvid u svoje podatke.
Eksport
Verujemo da vam je nekad zatrebalo da eksportujete sve svoje podatke u CSV ili XML fajl kako bi pokazali to svom direktoru ili se pohvalili drugarima ( geek alert ) . Ali, Google Analytics može da napravi i lepe PDF-ove vaših podataka koje možete poslati vašim klijentima. Ovo je definitivno najbolji način da nekome ko se ne razume najbolje u Google Analytics date brz i jasan uvid u statistiku posećenosti. Predlažemo da napravite eksport sa Dashboard-a, koji će napraviti višestranični PDF fajl i koji će sadržati sve relevantne podatke. PDF eksporte možete naći na Export padajućem meniju bilo kod izveštaja, čak i onih koje ste vi napravili.
In-Page Analitika
Najbolje smo sačuvali za kraj. In-Page je definitivno najbolja opcija u Google Analyticsu, jer možete videti na kojim delovima sajta se odvija ’kliktanje’. In-Page možete naći pod delom Content sa leve strane. Možete posetiti više stranica vašeg web sajta, i na svakoj od njih dobiti uvid u delove sajta na kojima posetioci klikću. Možete iskoristiti i padajući meni na vrhu da sakrijete npr broj klikova ispod odredjenog procenta kako bi fokus bio na onim bitnim linkovima, ili napravite svoj filter kako bi videli na koje linkove klikću novi posetioci, ili iz kojih zemalja, ili bilo koji drugi vid podataka.
0 коментара