SEO експерт и аутор Rand Fishkin је рекао: “Добар SEO није више само SEO.” Ова реченица је одличан увод у оно што нас чека током 2016. када су у питању машине за претраживање које све чине не би ли нам отежале посао. Или направиле од нас експерте за све. Јер SEO није више само SEO, то је сада једна комплексна, мултидисциплинарна трка са временом.
Дизајн и UX
Да видимо мало, колико су различити аспекти дизајна важни за данашње SEO резултате:
1) Слике, видео и инфографици
Машине за претраживање врше оптимизацију алтернативног текста ваше слике, величине и димензија. Визуали имају значајан ефекат на bounce рате и читљивости садржаја. Будите увек сигурни да сте добро оптимизовали слике и видео снимке ради бржег учитавања странице. Претраживачи ће то јако ценити.
2) Респонзивни дизајн
Модеран, оптимизован сајт, мора бити респонзиван, односно бити прилагодљив свим величинама екрана, што значајно утиче на SEO резултате.
3) Валидна 404 страница
404 је захтев који корен вуче из HTTP-а и показује да страна није пронађена због лошег линка, уклоњене странице или погрешно укуцане URL адресе. Најважније код дизајнирања стране 404 је:
- Реците корисницима да страница није пронађена
- Пружите им лаку навигацију за излазак са ње
- Пратите страницу 404 (Google Analitika)
- Уверите се да ваша страница 404 није индексирана у Google-у
4) Popup прозори
Google кажњава сајтове који имају превише искачућих прозора и реклама. Скоро сви корисници мрзе ове досадне и агресивне видове рекламирања.
WebSpam
Избегавајте вебспам у широком луку. Погледајмо различите аспекте спамовања које штети вашем SERP-у (Search Engine Results Pages):
1) Лош квалитет и неупотребљив садржај
Већина веб страница користи садржај ниског квалитета да би уштедели на новцу и времену. Машине за претраживање овакав садржај не вреднују и не придају им значај што се лоше одражава на SERP.
2) Copyright
Избегавајте копирање садржаја и визуала других сајтова. Digital Millennium Copyright Act (DMCA) ће оборити вредновање вашег сајта на SERP-у.
3) Скривен текст
Људи се баве свачиме па тако и додавањем скривеног текста да би повећали снагу кључних речи у претраживачима. Корисник ово тешко може приметити али роботи претраживача успоравају странице које имају овако скривене речи и фразе. Google ово кажњава.
4) Повратни линкови
Анализирајте ваше повратне линкове. Можете повући извештај из Google Webmaster алата. Имајте на уму да лоши повратни линкови могу штетити вашем сајту.
Употребљивост на мобилним телефонима
Сајт који је прилагођен мобилним телефонима је неопходан јер много корисника данас садржају приступа преко својих паметних телефона. Обзиром на то да је велики број различитих димензија екрана и њихових резолуција, ваш веб-сајт мора бити у потпуности респонзиван, односно, мора се лако прилагодити свим екранима на мобилним телефонима.
Press & PR (саопштења)
Највећи број људи верује да прес саопштења не утичу на SEO јер нема одлазних линкова. Али они ипак индиректно утичу на резултате на претраживачима. Такође подижу видљивост и пажњу читалаца.
Корисничко искуство
Искуство потрошача је следећа велика ствар за SEO. Потрошачи су заправо они за које градимо тржиште, и све што је потребно да урадите је да прилагодите продају демографији купаца. Оптимизујте ваш сајт за конверзије и машине за претраживање. Обликовање понашања потрошача, биће ваш најбољи резултат.
Е-мејл
Google је већ лансирао своју бета верзију за добијање е-мејла о резултатима плаћене претраге. Е-мејл је најбољи извор за оптимизацију вашег бренда. За управљање репутацијом бренда, SEO такође игра важну улогу.
Приступачност
Приступачност сајта подразумева да се корисник лако може кретати по вашем интернет сајту и схвати његову структуру и приступачност информацијама које тражи. Веб-сајт мора бити прописно дизајниран и направљен да одржава добар баланс између претраживача и понашања корисника. Морате обратити пажњу на следеће области:
- Мапу сајта
- Breadcrumb
- Интерно линковање
- Описи слика
- Семантичко означавање (заглавље сајта, подножје сајта, артикли, навигација итд.)
Локализација
Локализована оптимизација данас има јак утицај на понашање корисника. То је један од најбољих извора за повећање поверења код посетилаца. Већина људи је још увек збуњена, да ли да врше локалну оптимизацију или не. Ако је ваш бизнис оријентисан ка локалним клијентима, морате урадити оптимизацију зарад боље конверзије.
Неке ефикасне смернице за локални SEO:
- “On page” чиниоци такође утичу и на локални SEO
- NAP референце (име компаније, адреса и телефон)
- Верификација од стране Google локалног листинга
Брзина
Време учитавања странице има јак утицај ка понашање корисника и корисничко искуство, али такође има јак утицај и на SEO вашег сајта. Просечно време учитавања би требало бити 2 секунде, не више од тога. Покушајте да испуните све захтеве из Google-овог водича за убрзавање сајта, “PageSpeed Insight guides.” Најбоље место да онлине проверите брзину свог сајта јесте webpagetest.org. Највећи број проблема са брзином долази од стране сервера. Зато је одабир доброг и поузданог хостинга веома важна за SEO.
Интернационализација
Ако корисници са сваке локације и језика могу лако разумети садржај, апликације, дизајн докумената, то показује да је ваш сајт спреман за међународну јавност. SEO је еволуирао од локалних и регионалних веб-сајтова и сада овде можете погледати комплетну листу најчешће постављаних питања око интернационализације
Садржај
Сада смо већ сви чули познату изреку, “Садржај је Краљ” (“Content is King”). И ово је тачно. Садржај је главни кључ за генерисање продаје у дигиталној индустрији. Али, комплетна изрека би гласила, “Садржај је краљ, али дистрибуција је краљица.” Сада кад је дистрибуција садржаја важан део део SEO, направите ваш садржај уникатним и интересантним у поређењу са конкуренцијом. Различити сајтови користе и различите стратегије садржаја. Будите свесни важности дистрибуције вашег садржаја.
Значи, садржај + његова дистрибуција = врхунски SEO.
Друштвене мреже
Ако желите да ваша SEO стратегија буде успешна, онда ваш сајт мора имати пратећу подршку на друштвеним мрежама. То опет не значи да су ваши лајкови, праћења или шерови, добри фактори за рангирање код претраживача. Друштвене мреже помажу да се појача присуство бренда што је добро за SEO. Покушајте да подигнете релевантност саобраћаја са вашег профила и поста.
Crawl
Дефинитивно, Crawl-овање веб страница је обавезан део SEO стратегије. Crawl-ери читају и чувају, а након неког времена ажурирају и поново читају странице да би видели да ли је у међувремену било неких измена које би сачували до новог ажурирања. Нека правила којих би требали да се држите:
- Sitemap помаже роботима да премреже сајт и требало би да буде у XML или HTML формату.
- Избегавајте коришћење 302 привременог редиректовања.
- Користите екстерни фајл за CSS и JS да олакшате премрежавање роботима претраживача.
- Интерно линковање треба бити у HTML-у, а не у Flash, JS-у или Ajax-у.
- Региструјте свој сајт у Google Webmaster алатима и порадите на Google директивама.
Линк билдинг је обавезан за SEO. Већина корисника не разуме лако како да направи квалитетне линкове за сајт. Оно што морају да науче је да прављење линкова мора бити везано за оно чиме се они баве, односно, релевантном индустријом. Затим пронађите конкуренцију и пратите њихове повратне линкове који воде до сајтова са високим степеном ауторитета и градите своје линкове ка њима. Такође, можете пратити њихове кључне речи које привлаче висок саобраћај и оптимизовати ове речи за ваш сајт. Избегавајте спамовање и булковање јер могу лоше утицати на ваш SEO.
Рангирање
Један од важнијих делова стратегије за претраживаче је и рангирање у резултатима претраге. Многи фактори су укључени у рангирање за бољу позицију. Ово су неки од њих:
- Meta Data
- Правилна OnPage Оптимизација
- Оптимизација слика
- Повећајте инвентар садржаја
- Прављење релевантних линкова
Кључне речи
SEO је ништа без правилног истраживања кључних речи. Оне су темељ сваке SEO. Корисници мисле да је последња SEO кампања најбоља и без одабраних кључних речи. Али то није истина. Стратегија кључних речи се мења са сваким ажурирањем претраживача. Требате да циљате главне кључне речи са њиховим варијантама. Оптимизујте и реченице, такође. Такође водите рачуна о томе да ли се користе у одређеном региону или шире. Немојте користити специфичне изразе за беклинкове, правите варијације да бисте избегли претерану употребу само једне кључне речи.
0 Comments