SEO nikada nije bio egzaktan. Greške koje mogu uticati na njegov zbir ne moraju biti strogo vezane za zahteve koje Google-ovi algoritmi žele da vide na našem sajtu. Google je postao pronicljiviji, teže ga je podmititi i danas mnogo više pažnje pridaje detaljima koji udovoljavaju i sitnicama zbog kojih posetioci napustaju sajtove. Danas morate i vi biti podjednako spremni na osluškivanje tržišta i želje korisnika. Evo nekoliko stavki koje u ovoj godini mogu uticati na vaš SEO uspeh.
1. Sajt nije optimizovan za mobilne uređaje
Google je definitivno objavio “rat” sajtovima koji nisu optimizovani za male ekrane telefone i tabletnih uređaja. Iz upravo tog, ali i izdrugih razloga gde spada i porast popularnosti i statistika koja ukazuje da ljudi mnogo češće koriste mobilne uređaje za pretraživanje interneta, godina 2015. ključna je za ovakvu vrstu optimizacije sajta ukoliko već to niste učili do sada.
U jednom ranijem tekstu, potrudili smo se da vam olakšamo ovaj posao i pripremili smo uputstvo koje će vam pomoći u tome: Kako da optimizujete WordPress sajt da se lepo prikazuje na mobilnim i tablet uređajima
2. Sporo učitavanje sajta
Bilo bi pogrešno žrtvovati brzinu sajta radi dodavanja mogućnosti (kroz dodatke ili optimizacije). Ako je server na kome se vaš sajt nalazi u problemu ili imate loše optimizovane skripte (dizajn, priključci) koje crpe resurse i time usporavaju učitavanje, rangiranje vašeg sajta može biti dovedeno u pitanje. Postoje dve stvari na koje treba obratiti pažnju:
- Google algoritmi koji izračunavaju pozicioniranje sajta prednost daju bržim sajtovima
- Posetioci više vole kada se sadržaj za kojim tragaju stavlja na raspolaganje u što kraćem mogućem roku
Problem sa zagušenjem resursa usled koga se može javiti usporavanje ili čak potpuna obustava dostupnosti sajta može se rešiti zakupom većeg hosting paketa iz naše ponude Hosting paketi . Za najbolje rezultate u poslovima koji zahtevaju brzinu, snagu i kontrolu po pitanju kompletne usluge pogledajte ponudu Cloud hosting – VPS SSD servera i ponudu Dedicated servera.
3. Postavljanje sajta u poddomen
Poddomen partneri.mojafirma.net je odličan način da ozvaničite svoju internet povezanost sa saradnicima i klijentima. Međutim, kada je SEO u pitanju na poddomen se gleda kao na potpuno odvojeni domen koji ima poseban sitemap, beleži poseban saobraćaj i rangiranje i osnovnom domenu ne donosi skoro nikakvu korist. Postavljanje sajta u poddirektorijum domena otvara drugačiji pristup problemu:
mojafirma.net/partneri
Poddirektorijum je bolja opcija ukoliko želite da se posete i pozicioniranje dodaje osnovnom domenu (mojafirma.net) i time poboljšate SEO utisak koji ostavljate na pretraživačke mašine.
4. Mnogo dodataka za WordPress
Smanjite broj dodataka za WordPress i koristite samo one koji su vam neophodni. Većina dodataka i tema za WordPress generiše dodatne veze (linkove) zbog toga što ih mnogi autori postavljaju kao vezu sa svojom prezentacijom i radom. Ovakvi linkovi često se nalaze u podnožju(footer) što znači da se javljaju na svakoj stranici, zbog toga se nazivaju sitewide linkovi i mogu uticati na SEO status.
Google algoritam lako detektuje neprirodne (unnatural) linkove gde spadaju i sitewide linkovi. Do izvesne mere postoji tolerancija u vidu ignorisanja, ali ako se sa vašeg sajta širi na stotine linkova koji vode do nesrodnih stranica na koje upućuju dodaci možete biti u problemu.
5. Odlaganje SEO-a za kasnije
Izrada sajta treba da podrazumeva i uporedni plan za Search Engine Optimizaciju. Ipak se dosta puta dešava da se marketing postavi na prvo mesto i pre optimizacije. Zapostaviti SEO, u najboljem scenariju, znači prepustiti stvar slučaju. Pretraživačke mašine indeksiraće sajt onako kako one nađu za shodno, a kvalitet koji posedujete i želite (treba) da istaknete, možda će biti preskočen i vi ste na gubitku.
SEO je teži, obimniji i skuplji ukoliko se radi retroaktivno. Planirajte dok radite.
6. Ključne reči nisu dovoljne
Svrha ključnih reči je da daju signal pretraživaču na šta se odnosi sadržaj na indeksiranom sajtu, dok je za kompletan SEO zbir potrebno mnogo više. Ključne reči moraju da budu proizvod sadržaja i jedino tako smeju da postoje. Istaknute reči koje nisu opravdane tekstom mogu vam doneti štetu.
Dobro isplanirane i obrađene kroz sadržaj, ključne reči u kombinaciji sa oznakama društvenih mreža (#hashtag) mogu biti dobri okidači koji će privući pozitivan rezultat vašem rangiranju.
7. Siromašni sadržaji, kratki tekstovi
Pretraživačke mašine vole bogate sadržaje. Krajnja, donja granica broja reči u tekstu je nekih tri stotine reči, dok se kvalitetnim tekstovima smatraju oni sa preko hiljadu reči (kada je SEO u pitanju).
Međutim, iako to pretraživački super računari jesu, autori često nisu mašine pa je nekada nemoguće napisati hiljadu reči za svaku temu, ideju, obaveštenje ili haiku. U tom slučaju, za takav tekst uključiti no_index opciju kako ga pretraživačke mašine ne bi indeksirale.
8. Zastareli i istekli sadržaji
Evo primera iz prakse:
- Zastareli sadržaji – Ako ste napisali tekst o preporukama za dobar hosting, verovatno ste postavili opise paketa, cene i linkove do njih. U međuvremenu se desi da hosting provajder o kome ste pisali promeni ponudu, cene, premesti ponudu na drugi link. Ako i vi ne ispratite te promene i ne unesete izmene, vaš sadržaj postaje nekoristan i zastareo.
- Istekli sadržaji – Napisali ste tekst o instalaciji Mozilla pregledača interneta, dakle “Kako instalirati Mozillu?”. Danas Mozilla pregledač više ne postoji, a vaš tekst je istekao.
Sadržaj kao što je tekst, slika, video neće doneti veliku štetu, ali linkovi koji vode ka nepostojećim stranicama to mogu učiniti.
9. XML Sitemap nije uključen
XML Sitemap je datoteka koja sadrži popis svih linkova jednog sajta koji su dostupni za indeksiranje od strane pretraživača. Sitemap olakšava posao pretraživačima i pruža uvid u svaku novu promenu koju vaš sajt doživi (novi sadržaji, još linkova i stranica..).
XML Sitemap opciju lako možete uključiti uz pomoć dodataka ako koristite WordPress. Ukoliko koristite WordPress SEO by Yoast ova mogućnost je dostupna u podešavanjima dodatka (pročitajte Podešavanje i postavke SEO optimizacije → Korak 4).
10. Deset loših i dalje je lošije od jednog dobrog linka
Iako se Google dobro snalazi sa linkovima ne treba mu zadavati previše posla da odluči koji je dovoljno dobar za vaš sajt i da li da ga računa u vaš zbir pozicioniranja. Ako ste u prilici da birate linkova koje želite da delite, birajte najbolje, dobro rangirane i sa što srodnijim sadržajima. Obavezno pročitajte i uverite se da li je sadržaj na koji šaljete svoje korisnike potpun i koristan.
11. Postavljanje optimizacije ispred udovoljavanja posetiocima
Može se desiti da uložite mnogo novca i da svoj sajt optimizujete besprekorno, ali ako vaš sajt na račun toga gubi priču, lični kontakt i bliskost sa posetiocima – napravili ste veliku grešku. Dobar SEO strateg obaviće optimizaciju sajta bez narušavanja vašeg odnosa sa čitaocima i klijentima. Preporučiće vam dodatnu strategiju i preporuku za odnos sa korisnicima, obraćenje i komunikaciju. Ako nemate korisnih, zanimljivih, dobro ispričanih sadržaja i priča, SEO vam to neće omogućiti. Svrha optimizacije je da istakne već postojeći kvalitet kako bi se do njega lakše došlo, imajte to uvek na umu.
Testirajte vaš sajt
Da testirate vaš sajt i pronađete moguće greške isprobajte SEOCrawler. Registracija je besplatna (za osnovni paket) i servis za testiranje je jednostavan. Dovoljno je da unesete link do vašeg sajta i vrlo brzo dobićete rezultate sa opisom pronađenih problema. Uz SEOCrawler možete da uradite sledeće:
- da testirate bilo koji sajt(svoj ili klijentov) u potrazi za SEO greškama
- da pronađete neispravne linkove (broken links)
- da vidite kako vaša konkurencija radi i da upotrebite njihovu strategiju na svom sajtu
Google pronicljivost
Mnogi će vam potvrditi da se Google više ne može prevariti po pitanju procene onoga što indeksira na širokopojasnom internetu. Algoritmi sada zahtevaju više iskrenosti, više povezanosti, usresređenost na odnos sadržaj-naslov i interakciju sa čitaocima. Mnogo društvenih mreža i komunikacije doneće dobre rezultate, pa ako volite da sedite dugo na Fejsu i Twitteru imaćete posla, ali nikako ne zaboravite Google+, Pinterest i Instagram ukoliko svoju prezentaciju možete osnažiti foto materijalom.
Odlična lista saveta.
Savet “10. Deset loših i dalje je lošije od jednog dobrog linka” ljudi kod nas slabo prihvataju. I dalje će pokušavati da trpaju brdo forumskih linkova, linkova sa sajtova za razmene, umesto da se fokusiraju na kvalitet. Jedan od kvaliteta može da bude i WIkipedia – odličan izvor za linkove, naravno kada se pravilno pristupi i radi. Na Wikipediji je moguće pronaći ne mali broj mesta na kojima se može postaviti linka kao spoljašnja veza ili čak i kao referenca, naravno ukoliko je sama ta “landing” stranica kvalitetna i uklapa se u smisao teksta na WIkiju.
Kao što je pomenuto u savetu 4., Google se lako nosi sa linkovima, naročito sa onima koji nisu srodni, ali ne treba preterivati. Generalno, određivanje prave “mere” kod linkovanja ne zahteva naročito poznavanje SEO-a i dovoljno je odabrati zaista korisne i pouzdane, srodne sajtove na kojima će čitaoci moći da pronađu dopunu, potvrdu ili suprotno mišljenje o onome što smo im mi predstavili. Čak i ako pogrešimo, Google će to ispraviti, ali (ponoviću) ne treba mu zadavati previše posla.