Uprkos tome što je sjajan i široko prihvaćen kao platforma za blog i kao odličan CMS nije tajna da je WordPress poprilično alav kada je u pitanju zauzeće procesa, memorije i ostalih aspekata na serveru. Ovo visoko zauzeće memorije uskoro postane primetno kada vaš log dobije pristojan broj posetilaca. Tada se server predaje.
Instaliranje jednog od mnogih pluginova za keširanje će srediti 90% ovih serverskih problema, dok će update serverske strane rešiti. Ali nije sve ni u uptime-u i downtime-u, takođe želimo sajt koji se svakodnevno brzo učitava. Ispratite 10 koraka koji su navedeni u nastavku teksta i umesto starca koji se izležava na kauču ćete dobiti atletu spremnog da pobedi u dekatlonu.
Korak 1 – Instaliranje cache plugina
Keširanje rešava oko 90% problema sa serverom. Primetno olakšava učitavanje sajta tako što vašim posetiocima prezentuje statičke fajlove umesto da svaki put pravi brojne upite ka serveru. Postoji nekoliko plugin-ova koji će ovo uraditi za vas, neki od njih su: WP-Cache, WP Super Cache, Hyper Cache and W3 Total Cache.
Naš izbor jeste WP Super cache. Već godinama ga koristimo, pre nekoliko dana je izašla nova verzija i odlično odrađuje svoj posao. Ukoliko biste ipak da probate još neku alternativu, naša preporuka bi bila W3 Total Cache.
Korak 2 – Uklonite suvišne pluginove i widgete
WordPress pluginovi čine ovu aplikaciju tako moćnom, ali svaki od ovih dodataka pravi dodatne procese na serveru koji bi morali da se učitaju svaki put kada se stranica učita. Ukoliko postoje pluginovi koji su bespotrebni uklanjanjem istih biste ubrzali svoj sajt
Na primer, umesto da koristite plugin koji ubacuje Goole Analytics kod ubacite ga sami na mesto koje je predviđeno za njega u source kodu. Šanse da neki od ovih pluginova budu preplavljeni bespotrebnim kodom su velike, pa će u tom slučaju pri učitavanju strane pluginovi pozivati CSS ili Javascript fajlove za opcije koje možda nikad nećete ni koristiti.
Korak 3 – Prepravite template
Ovaj korak je više namenjen dizajnerima i developerima koji imaju svoj website, nego sajtovima koji su pravljeni za klijente ili temama koji su postavljeni za skidanje sa interneta. Zamena nekih WordPress PHP tagova HTML kodom može da pomogne i ubrza rad sajta.
Uzmimo npr. . Svaki put kada se vaša web strana učita WordPress mora prvo da proveri broj strana u bazi podataka da bi ih ubacio u vašu temu u obliku niza elemenata. Umesto toga možete ove elemente da linkujete direktno u vašoj temi.
Slična stvar se može uraditi u slučaju mnogih standardnih PHP tagova u vašoj WordPress temi, recimo , or . Izmena ovih tagova je pogodna jer kada namestite svoj sajt kako želite ovi delovi se sigurno neće skoro menjati. Ipak ako nešto od ovoga često menjate onda ostavite tag kako jeste jer ćete u suprotnom imati problema sa menjanjem svaki put kada nešto od stvari koje ovaj tag ispisuje bude promenjeno.
Korak 4 – Minimiziranje HTML-a i CSS-a
Minimiziranje Vam može pomoći da iscedite svaki kilobajt iz vaših front end fajlova, pa tako i da vam pomogne da ubrzate svoj malo po malo do značajnih rezultata. Minimiziranje izbacuje beo prostor i komentare iz vaših HTML i CSS fajlova, što smanjuje veličinu tih fajlova, a samim tim i vreme koje je potrebno da se ovi fajlovi učitaju.
Korak 5 – Optimizujte slike
Slike predstavljaju veliki deo fajlova koji se skidaju tokom svakog učitavanja stranice. Neki fajlovi, kao što je recimo slika u hederu ili neke druge grafike koje su vezane za izgled teme se učitavaju na svakoj strani pa je korisno da ove slike imaju što manju veličinu, a da pri tom ne izgube na kvalitetu.
S toga pogledajte na svom sajtu da li postoje neke slike koje bi mogle da se umanje i probajte da im umanjite veličinu u Photoshopu. Ako ipak nemate iskustva u ovom softveru možete koristi Smush.it online servis koji može da uradi taj posao za vas. Sem toga postoji i WP Smush.it WordPress plugin koji optimizuje slike pri samom korišćenju pa tako ne morate da ih skidate optimizujete i opet uploadujete na svoj sajt nakon optimizacije.
Korak 6 – Ugasite revizije postova
Revizija postova je korisna opcija ako vodite blog gde postoji više autora, ali za većinu blogera ova opcija nije toliko potrebna. Sa druge strane ona može poprilično da napuni bazu podataka sa kopijama posta koji ste nekoliko puta menjali dodajući tako dodatne megabajte vašim SQL fajlovima. Ovu opciju možete jednostavno isključiti tako što u wp-config fajl dodate:
define(‘WP_POST_REVISIONS’, false );
Nemojte zaboraviti da nakon toga uklonite postojeće revizije postova koristeći SQL upit:
DELETE FROM wp_posts WHERE post_type = “revision”;
Ovako nešto možete uraditi kroz phpmyadmin ili kroz neki sličan DB menadžer (kao i uvek pre toga obavezno napravite backup baze).
Korak 7 – Izbrišite sve spam komentare
Kao što je bio slučaj sa gomilom revizija postova, tako i spam komentari koji su uhvaćeni pomoću Akismet plugina zauzimaju deo prostora u bazi. Ovo je naročito vidljivo ako niste čistili ove komentare neko vreme. Sva sreća jednostavno je počistiti ih sve jednim klikom u admin delu sajta.
Korak 8 – Prečistite i proverite opcije
Ako je vaš blog star nekoliko godina šanse su velike da ćete imati neke pluginove koje više ne koristite. Većina pluginova su razvijeni dobro i za sobom počiste sve kada ih obrišete, na žalost postoje drugi koji za sobom ostavljaju svoja podešavanja i razne druge informacije. Ove nekorišćene tabele vam mogu opteretiti bazu pa je korisno da ih prečistite WordPress plugin Clean Options je zgodan alat za čišćenje baze. On traži tabele koje više nisu u upotrebi i daje vam mogućnost da ih uklonite.
Korak 9 – Optimizacija baze podataka
Kao što je slučaj sa defragmentacijom hard diska, optimizacija baze uklanja sve rupe koje nastaju vremenom usled pomeranja i kopiranja podataka i smešta sve na svoje mesto.Postoje dve lake metode da se ovo uradi, kroz plugin ili kroz phpmyadmin. Ako imate WP-DBManager instaliran, ovaj plugin ima opciju koja optimizuje bazu, a čak se može namestiti da se ovaj posao uradi automatski.
Korak 10 – Kupovina više servera
U određenom trenutku možete doći u situaciju da čak i vaš lepo sređen blog pravi na dedicated serveru veliki load i dosta ga opterećuje. U tom slučaju prvi korak je da povećate server, naravno u brojakama.
Korišćenje jednog većeg servera samo za MySQL dozvoliće bazi da koristi koliko god resursa joj je potrebno, dok će PHP i front end fajlovi biti na manjem serveru.
Ukoliko želite da prebacite bazu na odvojen server koristite define(‘DB_HOST’); opciju u wp-config.php fajlu da biste naveli IP servera na kojem se nalazi baza podataka.
0 коментара