Konverzija je čarobna reč, neverovatno važna svima koji imaju prodajne strane. Jer, vlasnika biznisa danas ne zanima i ne treba da zanima preterano broj “lajkova”, “fanova”, niti poseta sajtu, zanima ih koliko je posetilaca kupilo proizvod ili uslugu koju nude. Svaki posetilac sajta je potencijalni kupac, i sve što na sajtu piše, svaka strana, slika ili dugme treba da bude u svrhu pretvaranja posetioca u kupca.
Bez konverzije, prodajna strana ili “e komerc” sajt je samo još jedna obična stranica internet stranica. Zato se veliki deo posla u internet prodaji svodi na smišljanje načina za bolju konverziju, primenu alata kojima to mislimo da postignemo, njihovo testiranje i merenje rezultata. Sjajan veb dizajn, prilagođen “ e komercu”, savršene strane o proizvodu, A/B testiranje šta daje više efekta, oni koji prodaju stalno rade na povećanju konverzije.
Da bi se napredovalo, a kada se “ispuca” većina već poznatih taktika i trikova za bolju konverziju , nekada vredi pomalo i rizikovati. Predstavljamo vam neke taktike koje se na prvi pogled možda čine malo čudnim, ali su pokazale da – rade i da povećavaju konverziju.
“Pop Up” prozori
Kada pomenete “pop up”, iskačući prozor, većina ljudi će vam reći da ih to užasno nervira. A da li vi želite da nervirate vaše posetioce, potencijalne kupce? Ne, nikako!
Ali, bez obzira na lošu reputaciju, ovi prozori imaju efekta. Rade! Uspešni su iz istog razloga iz kojeg nerviraju milione ljudi. Traže od vas reakciju, odgovor. Neki ljudi će verovatno nepovratno otići sa vašeg sajta. Ali je “caka” u tome što će ih mnogo više nego pre pristati na odgovor. Napravićete konverziju. Najbolji primer za ovakav uspeh je postavljanje prozora za prijave za newsletter.
- Savet je da “pop ap” bude veliki, da koristite “lightbox” i skrojte ih u skladu sa sajtom i potrebama posetilaca.
- Nemojte nervirati posetioce, već im ponudite dodatnu vrednost koja će ih opredeliti da se “vežu” za vaš sajt.
- Veoma je važno da posetilac može lako i bez mnogo muke da zatvori prozor, ako ne želi da preduzme nikakvu akciju.
- Vodite računa i da ne prikazujete previše često ovaj prozor istom posetiocu, jer možete da ga oterate.
- Postarajte se da “pop ap” pojavi najmanje minut pošto je čitalac stigao na stranu, i kada je već skrolovao bar 75 odsto sadržaja strane.
Foto
Učinite nešto za posetioce, besplatno
Zappos ima već legendarni korisnički servis. Oni nude besplatnu dostavu za svoje narudžbine (što nikako nije uobičajeno), čak i besplatnu poštarinu u slučaju da vraćate robu. Ako prodajete obuću i odeću, ovakva politika može da zvuči kao samoubistvo, jer se u takvim situacijama čak do 30 odsto narudžbina vraća.
Na naslovnoj strani Zapposa, kao i na većini glavnih “landing” strana, istaknuto je da je dostava kao i vraćanje besplatno. Oni su prepoznali ljubav koju kupci imaju prema besplatnim uslugama, i fokusirali su svoj marketing u tom pravcu.
Oni zaista dosta toga rade besplatno, a sa stanovišta biznisa uopšte im ne ide loše, davati besplatne stvari – dostavu, knjige, proizvode – pridobija potrošače i popravlja konverziju.
Najpopularniji potez je besplatna dostava ako prodajete proizvode. Kupci preziru troškove dostave pa se uvek “zalepe” za besplatnu dostavu. Veoma su popularne i ponude za besplatne e book-ove i “white paper” dokumente. Obično se ove ponude koriste da bi se povećala lista e mail pretplatnika.
Visoko se kotiraju i organizovanje raznih takmičenja, ili privremena besplatna pretplata na određeni softver ili proizvode. Naročito je važno istaći se na tržištu koje je preplavljeno ne samo proizvodima, već i besplatnim stvarima i ponudama.
Kako da vaša besplatna ponuda donese konverziju
- Nemojte postavljati previsoke zahteve da bi se neko kvalifikovao za besplatnu ponudu. Prisiljavanje korisnika da popunjavaju preduge formulare može da smanji vašu konverziju.
- Nemojte dozvoliti da se ljudima čine da moraju mnogo da se pomuče i narade za vašu nagradu.
- Radije promovišite poklone nego promocije. Unbounce istraživanje jep pokazalo da reč “giveaway”, tj poklon donosi za 27 odsto veću konverziju nego dobitnik, a čak za 50 odsto nego promocija. Važne su tačno određene reči.
- Ako poklanjate neki proizvod, pokažite kako on izgleda, slika proizvoda koji ćete pokloniti može da poveća konverziju i do 22 odsto. Čak ako vaš poklon nije predmet, već recimo besplatna dostava, i dalje ga možetevizuelno predstaviti
Napravite veliku landing stranu – od čak 4.499 reči
Amazonova landing strana je duga tačno 4.499 reči! To je veoma dugo. Da li to znači da je Amazon luda kompanija? Verovatno ste čuli uobičajene mudrosti o predugim prodajnim stranama i mnogo saveta u vezi sa tim:
Neka bude kratka. Izgubićete ljude na dugim stranama. Nemojte dozvoliti da korisnik mora da skroluje.
Za duge strane se govorilo da su ružne, preduge i da ne služe ničemu. Zato su magovi online marketinga počeli da prave kraće strane, i da “drže fige” nadajući se da će konverzije otići u nebesa. Ali, vremenom su otkrili da i duge strane su podjednako efektivne, ako ne i korisnije od kratkih strana.
U ovom eksperimentu, od dve landing strane duža je imala poboljšanje u konverziji od čak 220 odsto!
Ali dugačke strane su dosadne, to niko ne čita?
Tako nam je rečeno, ali to, očigledno, nije tačno. Veb korisnici čitaju sadržaje za koje su zainteresovani. Sve dok je sadržaj dobro napisan, relevantan i angažujući po čitaoca, ljudi če ga čitati. Strana koja prati način i proces razmišljanja čitaoca, mora da bude duga, ali će ona bolje konvertovati.
Na sajtu Crazy Egg, napravili su landing stranu koja je čak 20 puta bila duža od originalne. To je rezultiralo u poboljšanjem konverzije za 363 odsto!
Pogledajte na delu MOZ redizajn landing strane, ma kako čudno delovalo – to radi! Konverzija im je porasla više od 50 odsto, što je rezultiralo sa 1 milion dolara prihoda više!
Ako se zaista ozbiljno bavite prodajom na internetu, naravno da treba da primenite savete koje preporučuju uspešni i oni specijalizovani za pitanja konverzije. Ali, nemojte slepo slušati sve savete i ići samo za trendovima, koji se nekada i prečesto menjaju. Probajte šta najviše odgovara vašem biznisu, i eksperimentišite. Jer, nekada i ideje koje na prvi pogled deluju “šašavo”, daju fenomenalne rezultate. Kao na primer, “pop apovi”, koji nas sve nerviraju. Ali, deluju.
hvala na savetima sigurno cu primetni na svojim sajtovima