Postoji mnogo načina da dizajnirate forme za registraciju i login. Većina dizajnera je upoznato sa standardnim načinima. Ali ako primenite neke inovativne tehnike forme mogu biti jednostavnije i efikasnije. U ovom članku bismo želi da vam predstavimo nekoliko novih ideja koje mogu biti korisne u vašim projektima. Naravno pre nego što primenite bilo koju od ovih tehnika potrebno je da proverite da li one imaju smisla u konkretnom slučaju.
Jednostavnija registracija/prijava
Smisao svake forme za registraciju ili prijavu je da bude popunjena i uspešno poslata. Međutim ukoliko je forma predugačka i previše komplikovana onda volja korisnika opada što može dovesti do toga da se korisniku smuči vaš sajt. Evo nekoliko inovativnih tehnika koje će učiniti vaše forme lakšim za popuniti.
Pitajte za username posle registracije
Forme za registraciju obično traže od korisnika da napravi username koji je jedinstven. Međutim smišljanje username-a neki put može da potraje. Umesto da tražite od korisnika da upiše username u toku prijave možete to pitanje postaviti nakon što se postupak završi. Ovako nećete izgubiti korisnike koji su isfrustrirani i sprečićete kreiranje bilo kakvih imena koja se lako zaborave kako bi samo zadovoljili sva potrebna polja u formi.
Tražite unos šifre samo jednom
Većina formi za registraciju traže od korisnika da ukuca šifru dva puta. Razlog je razumljiv. Forme maskiraju šifru iz sigurnosnih razloga. Da bi se sprečile greške u kucanju i povećala šansa za ispravnim unosom dva odvojena unosa su neophodna.
U praksi ovo može da prouzrokuje veće greške jer korisnik mora duplo više da kuca. Ne mogu videti karaktere koje unose i samim tim im biva teško da znaju da li unose svaki put ispravnu šifru.
Efikasniji pristup bi bio da zatražite od korisnika da šifru unese samo jednom, a da postavite checkbox kojim može da skloni masku sa šifre i proveri da li je uneo sve kako treba.
- jQuery plugin za maskiranje šifre
Automatsko popunjavanje grada na osnovu ZIP koda
Ako zahtevate da korisnik unese svoju adresu onda razmislite o automatskom popunjavanju polja za grad na osnovu ZIP koda. Popunjavanje će ići brže jer korisnik ne mora ručno da bira grad iz liste.
- Korisćenje AJAX-a za Grad i Državu na osnovu ZIP koda
Predlozi u polju za Državu
Konvencionalan način bi bio da korisnici izaberu državu iz padajućeg menija. Efikasniji način je da koriste tekstualno polje koje im daje predloge. Korisnik treba samo da ukuca početno slovo kako bi video svoju zemlju u listi koja je predložena.
- AJAX predlozi za jQuery
Dozvolite automatsko popunjavanje podataka o isporuci
Ako korisnik kupuje proizvod on mora da unese podatke o plaćanju i podatke o isporuci. U većini slučajeva ovi podaci će se poklapati. S toga, dozvolite im da ih kopiraju. Možete da stavite link koji kaže “Isti podaci kao za plaćanje” i kada korisnik klikne na link podaci će se prepisati.
- Kopiranje podataka o adresi za plaćanje i isporuku kroz jQuery
- Kopiranje podataka u okviru forme iz jednih polja u druga kroz jQuery
Ne čekirajte newsletter opciju po default-u
Većina vlasnika web sajtova po defaultu drži newsletter checkbox čekiran, nadajući se da će tako dobiti više korisnika koji su prijavljeni za newsletter. Postoje šanse da će to raditi, ali je prijava besmislena ako je korisnik prijavljen zato što je prevideo tu opciju. Pre ili kasnije će se odjaviti. Primoravanje korisnika da se prijave neće pomoći dugoročno.
Efikasniji pristup je da budete sigurni da korisnik želi da se prijavi za newsletter tako što im prikažete deo istog. Ovako će znati šta propuštaju ako se ne prijave. Sem toga bićete mirniji jer znate da su oni zapravo zainteresovani za sadržaj koji im nudite.
Borite se protiv spam-a bez korišćenja CAPTCHA dodatka
Ako dobijate dosta spam poruka onda je verovatno neophodan CAPTCHA. Ono što nije potrebno je učiniti da CAPTCHA odvraća korisnike. Standardni postupak je da CAPTCHA zatraži od korisnika da prekuca slova sa slike koja su malo iskrivljena. Ali pokazalo se da ovaj pristup ubija konverzije.
Jednostavniji pristup koji neće uticati na konverzije je da koristite sakrivena polja koja su obavezna, a generisana su kroz Javascript. Spam botovi ne mogu da popune ova polja jer ne mogu da interaguju sa Javascript objektima. Sem ovog načina postoji i pristup nazvan Honeypot Captcha. Možete napraviti polje u formi koje će biti prazno i kroz CSS ga sakrijte da ne bude vidljivo korisnicima, ali će ipak biti vidljivo botovima. Kada je urađen submit forme proverite da li je to polje prazno ili nije. Ako nije prazno radi se spamu i taj unos možete da ignorišete.
Jednostavniji login
Svrha svake login forme je da se korisnik uspešno uloguje na svoj nalog. Evo nekoliko tehnika koje će pomoći da ovaj proces bude efikasniji.
Dozvolite login sa email adresom
Uvek je lakše zapamtiti email adresu nego username. Ljudi lakše pamte email adresu jer je koriste stalno. Omogućite korisnicima da se uloguju sa svojom email adresom pored mogućnosti da to isto urade koristeći username. Fleksibilnost može uštedeti vreme i glavobolju oko vraćanja username-a koji su zaboravili.
Ulogujte korisnika bez napuštanja strane
Logovanje na sajt je vrlo čest zahtev i korisnici će zahtevati da budu u mogućnosti da se uloguju sa bilo koje tačke na Vašem sajtu. Čim to urade redirektujte ih na stranu na kojoj su bili. Ovo će ubrzati logovanje i korisnici će se vratiti na ono što su prethodno radili.
Postoji nekoliko načina da ovo uradite: padajuća forma ili pop-up prozor.
Padajuća forma će se otvoriti bez primoravanja korisnika da odu sa strane. Zauzima samo deo strane što ga čini brzom i neopterećujućom opcijom.
- Jednostavna i efikasna jQuery login forma
- jQuery padajuća AJAX sign-in forma
Pop-up ili modalni prozor takođe zadržava korisnike na trenutnoj strani, ali se otvara u sredini prozora i fokusira korisnika na log-in formu. Ova opcija daje prostora da stavite neke dodatne informacije u formu.
- Kako da implementirate jQuery login formu u modalni prozor
Auto-fokus na prvo tekstualno polje
Kada korisnik vidi login formu biće spreman da se uloguje. Učinite proces efikasnijim tako što kursor automatski postavite u prvo polje za unos. Ovo skraćuje vreme koje potrebno da se dođe do polja i da se klikne. Korisnik može da drži ruke na tastaturi i da odmah počne da kuca. Auto-fokus bi trebao i da označi polje kako bi korisnik znao da može da počne sa kucanjem.
Dozvolite korisniku da skine masku sa šifre
Ova opcija je već pomenuta kod registracije, ali je jednako važna i kod logovanja. S obzirom da korisnik ne vidi karaktere koje unosi može vrlo lako da pogreši. Ako je unos odbijen moraće da pokušava ponovo sve dok ne pogodi ispravnu šifru.
Problem je u tome što korisnici ne znaju koji karakter su pogrešili i s toga ne mogu da isprave grešku. To dovodi do većeg posla i usporava korisnike. Izbegnite ovaj problem stavljajući checkbox kojim korisnik može da skine masku sa šifre i proveri šta je uneo pre nego što klikne na dugme.
- Stopiranje maskiranja šifre
Koristite upitnik kao link za dobijanje šifre
Trebalo bi korisnicima dati jasan link kojim će doći do svoje šifre. Umesto da koristite standardno “Zaboravili ste šifru?” razmislite o tome da stavite jednostavno znak pitanja pored polja za unos šifre, neće zauzeti puno prostora, a ni izgubiti se u ostalim linkovima. S obzirom da je znak pitanja univerzalni simbol za pomoć korisnici se neće dvoumiti gde treba da kliknu kada su zaboravili šifru.
Napravite “Submit” dugme širine polja za unos
Dugme za login nije samo za pokretanje akcije već ono treba i da kaže korisniku kakvu akciju će izvesti klikom na to dugme. Malo dugme će imati slab uticaj i korisnik će biti nesiguran pri loginu.
Široko dugme je bolja opcija, korisnik će ga teško promašiti. Naziv na dugmetu je takođe bolje vidljiv pa će korisniku biti jasno koju akciju preduzima klikom.
Dozvolite korisniku da se uloguje koristeći Facebook, Twitter ili OpenID
Skoro svi imaju Facebook, Twitter ili OpenID nalog, pa dozvoljavanje korisnicima da se uloguju koristeći ove naloge donosi određene pogodnosti. Mogu da koriste vaš sajt odmah bez prolaska kroz proces registracije. Takođe ne moraju da kontrolišu različite username-ove i šifre na različitim sajtovima.
Možete otići još dalje i koristiti Facebook connect i popuniti podatke koje bi vaši korisnici unosili. U primeru ispod na sajtu Friend.ly je Facebook aplikacija, sve što korisnik treba da uradi pre korišćenja servisa je da klikne dugme “Register”. Podaci o korisniku se učitaju automatski, ali to može dovesti do određenih pitanja povrede privatnosti, pa je možda dobro da razmislite o ovome pre nego što krenete tim putem.
Zaključak
Vaše forme, bez obzira da li se radi o registraciji ili loginu, ne treba korisniku da otežaju život. Popunjavanje forme niko ne zamišlja kao idealni provod. Ove inovativne tehnike će učiniti da vaše forme budu jednostavne i efikasne tako da vaši korisnici mogu brzo da se registruju, uloguju i da uživaju u sadržaju koji im nudite.
Izvor: smashingmagazine.com
0 Comments