Više od 90% korisnika urade unsubscribe, unlike ili jednostavno prestanu da prate brend zbog prečeste, nebitne ili dosadne komunikacije, kako je navedeno u izveštaju marketing kompanije ExactTarget čija je uska specijalnost socijalne mreže.
“The Social Break-Up” je studija koja pokrila preko 1,500 korisnika i koja je istražila promene online ponašanja i koji su to najčešći razlozi da neko uradi unlike, unsubscribe ili prestane da prati neki brend na Facebook, Twitter mrežama ili preko e-mail-a.
Evo nekoliko ključnih stvari izvučenih iz studije:
- 91% korisnika je uradio unsubscribe sa marketing email-ova.
- 77% korisnika je reklo da su postali oprezniji, za razliku od prošle godine, kada je u pitanju davanje svoje e-mail adrese kompanijama.
- 81% korisnika je uradilo unlike ili je uklonilo postove određene kompanije na svom Facebook news feed-u.
- 71% korisnika je postalo mnogo opreznije pre nego što uradi “like” određene kompanije na Facebook-u.
- 51% korisnika očekuje određene rezultate od “like-a” pri marketinškoj komunikaciji, dok 40% njih ne veruje da će “like” doneti neke bitnije promene.
- 41% korisnika je uradio “unfollow”određene kompanije na Twitter-u.
S obzirom da 95% U.S. online korisnika koristi e-mail (93% online korisnika se svakog dana prijavi na bar jednu opt-in email listu), onda su istraživanja koja se obavljaju vezano za email veoma bitna za marketere koji žele da ostanu u dobrim odnosima sa svojom publikom kroz e-mail. Facebook i Twitter su takođe relevantni, iz razloga što je 65% U.S. online korisnika aktivno na Facebook-u (nekad i do granice obsesije), a 9% U.S. online korisnika aktivno koriste Twitter.
Pogledajte slike u nastavku koje govore više o tome zašto se korisnici odjavljuju sa brend poruka kroz email, Facebook ili Twitter i kako žele da se otarase update-ova određenog brenda kada više za njega nisu zainteresovani.
Razlozi za odjavu sa e-mail liste
Slično kao što je to slučaj kod Facebook-a, prečesti e-mail-ovi su glavni razlog zašto korisnici žele da se odjave sa liste. Na drugom mestu je slučaj da je sadržaj e-mail-ova postao poprilično dosadan i da se ponavljaju posle određenog vremena. Brendovi bi ovu činjenicu trebali da uzmu u obzir i da sadržaj svojih e-mail-ova menjaju s vremena na vreme.
Kako korisnici reaguju na e-mail koji nije interesantan
Još jednom naglašavamo sadržaj je ključ svega. Ako vaša e-mail kampanja nije zanimljiva korisnici znaju mnoštvo načina kako da se otarase vaših e-mail poruka.
Zašto korisnici kliknu “unlike” na Facebook strani određenog brenda?
Prečesta prisutnost je glavna žalba koju imaju korisnici Facebook-a i Twitter-a – u stvari to je razlog broj jedan. Drugim rečima korisnici ne vole da ih firma koju prate “smara”. Obratite pažnju da ne pretrpate svoju publiku sa postovima i tvitovima.
Kako Facebook fanovi reaguju na dosadne poruke?
Ako Facebook fan nije zadovoljan postom određenog brenda onda će jednostavno kliknuti “unlike” ili će sakriti postove tog brenda na svom news feed-u.
Razlozi zbog kojih korisnici prestanu da prate brend na Twitter-u
Relevantni sadržaj bi morao da bude glavni prioritet brendovima koji komuniciraju sa korisnicima koji ga prate na Twitter-u, ali to nije razlog da ih preplave tvitovima.
0 Comments