Ко рано рани, две среће граби

ко-рано-раниМожда нисам раноранилац, али протеклих година сам истренирала себе да брзо започнем дан, моје тело по природи жели да се покрене чим угледа светлост дана. У суштини, сад сам потпуно неспособна да спавам дуже од осам ујутру.

Неки људи би ово можда сматрали за ману али ја уживам у устајању рано ујутру. Не волим да журим кад је у питању спремање за посао а такође волим кад дођем у канцеларију пре свих и будем сама неко време. За неке људе, рано устајање није најлакши начин за одржавање, представља скуп погодности за оне који могу тога да се придржавају.

1. Више времена за мене

Док неки притискају Snooze дугме на аларму, ја лагано идем под туш, мало средим кућу и гледам репризу моје омиљене серије од синоћ. Кад се пробудите раније, без икаквих телефонских позива, мејлова, чланова фамилије, то време је ваше и само ваше и можете га провести како желите, било да медитирате, вежбате, читате или једноставно, гледате вашу омиљену серију коју ваша јача (или лепша) половина мрзи :). Још ако имате малу децу, схватите да једино ти рани јутарњи часови могу да обезбеде једину шансу да попијете шољу кафе и да се опустите мало пред почетак дана.

2. Редовне вежбе

Људи су више мотивисани да вежбају ујутру, чим устану. Многи се пре држе тренинг рутине ујутру него поподне или предвече будући да многима искрсну ствари које треба да раде у току дана или предвече, нпр. излазак. Овако, ако вежбате ујутру мало тога може да вас ометне. Исто тако, иако није доказано, већина психолога верује да вежбање ујутру на празан стомак тера тело да сагори наслаге масти које су се таложиле временом уместо других, корисних калорија.

Студија која је објављена у новембру 2008, у издању часописа Sleep, открива да вежбање ујутру поспешује ваш сан. Истраживачи имају теорију да јутарње активности помажу при усклађивању вашег ритма. Испитаници који су одлагали вежбање до увече су заправо имали проблема са спавањем.

3. Лакше је за превоз

У неким градовима, разлика између зеленог таласа и тоталне блокаде може бити само 15 минута. Рано устајање како би избегли гужву на путевима не делује само опуштеније већ је и безбедније. Замислите само како је док возите под стресом или због гужве или зато што касните. То доводи до агресивног понашања, прекорачење дозвољене брзине и због лошијег расуђивања, често долази до несрећа. За оне који се ослањају на градски превоз, рано устајање може представљати разлику између седења у полупразном бусу или стискање са гомилом странаца сумњивих хигијенских навика док бус јури и нагло кочи и сви падају на вас :/

4. Предност доручка

Кад се успавате и журите да стигнете на посао, доручак је једна од првих битних јутарњих рутина које ће отпасти. Многи људи који спавају до касно прескачу доручак и морају да чекају паузу за ручак. Безброј студија су показале позитивне ефекте здравог доручка – они који издвоје време за доручак се боље осећају и праве здравији избор што се тиче хране у току дана за разлику од оних који прескачу доручак. Устајање рано даје ту предност времена и енергије за припремање здравог доручка уместо доручка с’ ногу у неком fast food-у или прескакања доручка.

5. Породица је битна

Кад имате времена ујутру да средите мало кућу, припремите унапред састојке за вечеру или одете у продавницу, имаћете више времена увече за опуштање и забављање са партнером, децом или пријатељима. Већина људи увече радије одгледа филм или вечера са породицом него што би радила по кући. Уколико завршите своје обавезе на почетку дана, већа је могућност да се све заврши него у случају да све то радите увече.

6. Висока продуктивност

У испитивању које је 2007. Yahoo! Finance спровело код 20 руководилаца у компанијама као што су Pepsi, Motorola, Avaya и Xerox је доказано да сви испитаници имају једну заједничку ствар – устају пре 6ч ујутру. Они искористе то време да провере мејл, вежбају, прочитају новине. Сви испитаници су рекли да је рано устајање кључ њихове продуктивности.

7. Појачан рад мозга

Постоје докази да рад мозга достигне врхунац у јутарњим часовима. У студији коју је спровео University of North Texas, студенти који су устајали раније су имали бољи успех на испитима него студенти који су више спавали.

8. Мање стреса

Кад рано устанете, имате опуштен темпо током целог дана. Између припреме за одлазак на посао, припреме деце за одлазак у школу, превоза и осталих ствари које се десе пре 9ч ујутру, ствари могу постати прилично стресне. Смањење стреса има битан ефекат на ваше здравље, обзиром да је стрес главни узрочник главобоља, стомачних проблема, губитка косе, високог притиска, анксиозности, а чак може да изазове разна хронична обољења. Кад створите себи додатно време ујутру, нема потребе да било где журите.

Највећа предност ранораниоца јесте да свет функционише према вашем распореду. Ноћне птице можда воле да спавају до поподне али чињеница је да се доста битних животних ствари дешава у току дана и уколико се не пробудите и не покренете, можете пропустити шансу. Рано устајање није најлакша ствар, чак и ранораниоци некад имају дане кад пожеле да притисну Snooze дугме (поново). Лепо је ипак знати да, кад једном устанете из кревета, свет је ваш пар кратких, сјајних тренутака…макар док се остали не пробуде.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Нема коментара.

Пошаљи коментар