Три цаке да повећате продају на веб-шопу

Конверзија је чаробна реч, невероватно важна свима који имају продајне стране. Јер, власника бизниса данас не занима и не треба да занима претерано број “лајкова”, “фанова”, нити посета сајту, занима их колико је посетилаца купило производ или услугу коју нуде. Сваки посетилац сајта је потенцијални купац, и све што на сајту пише, свака страна, слика или дугме треба да буде у сврху претварања посетиоца у купца.

Без конверзије, продајна страна или “e-commerce” сајт је само још једна обична страница интернет страница. Зато се велики део посла у интернет продаји своди на смишљање начина за бољу конверзију, примену алата којима то мислимо да постигнемо, њихово тестирање и мерење резултата. Сјајан веб дизајн, прилагођен “e-commerce-у”, савршене стране о производу, А/Б тестирање шта даје више ефекта, они који продају стално раде на повећању конверзије.

Да би се напредовало, а када се “испуца” већина већ познатих тактика и трикова за бољу конверзију , некада вреди помало и ризиковати. Представљамо вам неке тактике које се на први поглед можда чине мало чудним, али су показале да – раде и да повећавају конверзију.

“Pop Up” прозори

Када поменете “pop-up”, искачући прозор, већина људи ће вам рећи да их то ужасно нервира. А да ли ви желите да нервирате ваше посетиоце, потенцијалне купце? Не, никако!

Али, без обзира на лошу репутацију, ови прозори имају ефекта. Раде! Успешни су из истог разлога из којег нервирају милионе људи. Траже од вас реакцију, одговор. Неки људи ће вероватно неповратно отићи са вашег сајта. Али је “цака” у томе што ће их много више него пре пристати на одговор. Направићете конверзију. Најбољи пример за овакав успех је постављање прозора за пријаве за newsletter.

  • Савет је да “pop-up” буде велики, да користите “lightbox” и скројте их у складу са сајтом и потребама посетилаца.
  • Немојте нервирати посетиоце, већ им понудите додатну вредност која ће их определити да се “вежу” за ваш сајт.
  • Веома је важно да посетилац може лако и без много муке да затвори прозор, ако не жели да предузме никакву акцију.
  • Водите рачуна и да не приказујете превише често овај прозор истом посетиоцу, јер можете да га отерате.
  • Постарајте се да “pop-up” појави најмање минут пошто је читалац стигао на страну, и када је већ скроловао бар 75 одсто садржаја стране.поп-уп-адс-соррy-970x450

Фото

Учините нешто за посетиоце, бесплатно

Zappos има већ легендарни кориснички сервис. Они нуде бесплатну доставу за своје наруџбине (што никако није  уобичајено), чак и бесплатну поштарину у случају да враћате робу. Ако продајете обућу и одећу, оваква политика може да звучи као самоубиство, јер се  у таквим ситуацијама чак до 30 одсто наруџбина враћа.

На насловној страни Zappos-a, као и на већини главних “landing” страна, истакнуто је да је достава као и враћање бесплатно. Они су препознали љубав коју купци имају према бесплатним услугама, и фокусирали су свој маркетинг у том правцу.

Онлине Схоес, Цлотхинг, Фрее Схиппинг анд Ретурнс Заппос.цом

Они заиста доста тога раде бесплатно, а са становишта бизниса уопште им не иде лоше, давати бесплатне ствари – доставу, књиге, производе – придобија потрошаче и поправља конверзију.

Најпопуларнији потез је бесплатна достава ако продајете производе. Купци презиру трошкове доставе па се увек “залепе” за бесплатну доставу. Веома су популарне и понуде за бесплатне еbook-ове и “white paper” документе. Обично се ове понуде користе да би се повећала листа е-мејл претплатника.

Високо се котирају и организовање разних такмичења, или привремена бесплатна претплата на одређени софтвер или производе. Нарочито је важно истаћи се на тржишту које је преплављено не само производима, већ и бесплатним стварима и понудама.

Како да ваша бесплатна понуда донесе конверзију

  • Немојте постављати превисоке захтеве да би се неко квалификовао за бесплатну понуду. Присиљавање корисника да попуњавају предуге формуларе може да смањи вашу конверзију.
  • Немојте дозволити да се људима чине да морају много да се помуче и нараде за вашу награду.
  • Радије промовишите поклоне него промоције. Unbounce истраживање јеп показало да реч “giveaway”, тј поклон доноси за 27 одсто већу конверзију него добитник, а чак за 50 одсто него промоција. Важне су тачно одређене речи.
  • Ако поклањате неки производ, покажите како он изгледа, слика производа који ћете поклонити може да повећа конверзију и до 22 одсто.  Чак ако ваш поклон није предмет, већ рецимо бесплатна достава, и даље га можетевизуелно представити

Направите велику landing страну – од чак 4.499 речи

Амазонова лендинг (енгл. landing) страна је дуга тачно 4.499 речи! То је веома дуго. Да ли то значи да је Амазон луда компанија? Вероватно сте чули уобичајене мудрости о предугим продајним странама и много савета у вези са тим:

Нека буде кратка. Изгубићете људе на дугим странама. Немојте дозволити да корисник мора да скролује.

За дуге стране се говорило да су ружне, предуге и да не служе ничему. Зато су  магови онлајн маркетинга почели да праве краће стране, и да “држе фиге” надајући се да ће конверзије отићи у небеса. Али, временом су открили да и дуге стране су подједнако ефективне, ако не и корисније од кратких страна.

У овом експерименту, од две лендинг стране дужа је имала побољшање у конверзији од чак 220 одсто!

Али дугачке стране су досадне, то нико не чита?

Тако нам је речено, али то, очигледно,  није тачно. Веб корисници читају садржаје за које су заинтересовани. Све док је садржај добро написан, релевантан и ангажујући по читаоца, људи ће га читати. Страна која прати начин и процес размишљања читаоца, мора да буде дуга, али ће она боље конвертовати.

На сајту Crazy Egg, направили су лендинг страну која је чак 20 пута била дужа од оригиналне. То је резултирало у побољшањем конверзије за 363 одсто!

Погледајте на делу MOZ редизајн лендинг стране, ма како чудно деловало  – то ради! Конверзија им је порасла више од 50 одсто, што је резултирало са 1 милион долара прихода више!

моз-цасе

Ако се заиста озбиљно бавите продајом на интернету, наравно да треба да примените  савете које препоручују успешни и они специјализовани за питања конверзије. Али, немојте слепо слушати све савете и ићи само за трендовима, који се некада и пречесто мењају. Пробајте шта највише одговара вашем бизнису, и експериментишите. Јер, некада и идеје које на први поглед делују “шашаво”, дају феноменалне резултате. Као на пример, “поп апови”, који нас све нервирају. Али, делују.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар