Landing page: Структура добре странице која конвертује

Како направити добру landing страницу? Питање је којим се највише баве програмери који израђују страницу, али одговор на првом месту зависи од људи којима ће страница бити посвећена као и од онога што на страници треба да се нађе.

Шта је Landing Page и зашто нам је то битно?

Landing Page или Лeндинг страница је свака страница на коју посетиоци могу да дођу (“слете”). Оно што је нама битно када је Adwords у питању, је да посетилац, поред тога што само дође на страницу, заиста буде уведен у причу коју смо покренули.

Уколико желите само да се представите интернету, довољно је да уложите новац у рекламирање странице која каже “Хеј! Ово смо ми и ово је наша страница. Овде можете прочитати чиме се бавимо и у чему смо бољи од других. Ово је наш број телефона, наш мејл. Ово је наша адреса па свратите да попијемо кафу и попричамо о сарадњи.”

Међутим, уколико желите да посетиоци сајта буду конвертовани у клијенте још док су на страници потребно је да обратите пажњу на још неколико детаља.

Како посетиоца конвертовати у клијента?

Посетилац постаје ваш клијент када дође на вашу станицу, пронађе оно што му је потребно, као и доказ да је ваша страница право место за оно што тражи. То обично значи да је посетилац пронашао одређене знаке поверења, јасан опис и сву удобност која се може пронаћи на једној интернет страници.

Како бисте успели у томе, погледајте шта све треба да садржи једна добра лендинг страница и како то треба да буде распоређено.

Landing page структура која конвертује

Почев од најважнијег, ово су ово су објашњења за сваки елемент лeндинг странице који смо означили на слици изнад:
1. Наслов странице треба да садржи речи које садржи Adwords оглас. Adwords score омогућава да квалитет странице утиче на цену клика (CPC-cost per click) која ће бити нижа са бољим квалитетом поклапања речи из наслова са огласом, па обратите посебну пажњу овде.

2. Јасни и кратки наслови (поднаслови) – Посетиоци прво прочитају наслове и поднаслове. Ретко ко прво прочита садржај текста, а онда наслов. Наслов треба да привуче пажњу посетиоца и наведе га да остане да прочита и садржај ситнијег текста. Јасно адресирање је битно да посетиочева пажња била усмерена на прави начин. Уколико ваш наслов треба да прода производ, немојте давати наслов из стручне литературе, већ наслов из оближње продавнице где сви купују.

3. Беспрекорна граматика и без правописних грешака – Ваша страница треба да прода одређени производ и да потенцијални клијент потроши свој новац на истој. Да би се то десило, клијент на страници мора да пронађе што више детаља на које ће моћи да ослони своје поверење. Посетилац још увек не зна да је ваш производ најбољи, али уколико схвати да сте неозбиљни због лошег описа и грешака, може одлучити да свој новац потроши код ваше конкуренције.

4. Користите знаке поверења – Сведочанства клијената, помињања у медијима, печати гаранције, сертификати квалитета, достигнућа, SSL сертификати на сајту, могу бити од велике користи када је повезивање са клијентима у питању и даје до знања да њихово поверење неће бити злоупотребљено.

5. Користите ефектнији позив на акцију (енгл. Call to Action) – Једном када привучете посетиочеву пажњу одличним насловом и јасним садржајем, сада је битно да му кажете шта да ради следеће. Уколико је циљ да кликне на дугме за наручивање производа, назначите то јасно (“Кликни да наручиш најбољи хостинг!”). Уколико желите да вас посетилац позове кликом на дугме, будите јасни – “Кликни за позив”.

6. Дугмад и позиви на акцију треба да “упадају у очи” – Пронађите речи које су људима интересантне. Најчешће су то речи “Бесплатно”, “Ново”, “На акцији”, “Распродаја”, “Преузми бесплатан примерак”. Коначно дугме које ће посетиоца претворити у клијента треба да буде јасно, велико и у склопу видљивог екрана. Уколико посетилац треба да скролује и тражи дугме за наручивање, направили сте грешку.

7. Обратите пажњу на линкове које постављате – Трудите се да лeндинг страницу држите једноставном. Немојте постављати линкове који воде до великог броја других страница јер то лако може довести до “скретања” пажње.

8. Користите слике и видео снимке који имају везе са темом – Искористите материјал који ће посетиоцу дати више информација о ономе што ваша страница приказује. Немојте користити материјал који није у вези са производом и који не пружа бољи преглед у карактеристике онога што продајете. Уколико имате видео снимак клијента који сведочи о вашим квалитетима слободно га поставите.

9. Најбитније делове држите изнад прелома странице – Када посетилац отвори страницу потребно је да кључни детаљи буду одмах доступни. Немојте рачунати на то да ће посетиоци морати да скролују ако хоће да виде више, наруче и плате вам за оно што продајете.

Примери добре Landing page праксе

Шаблон са објашњењима изнад треба да вам помогне да боље разумете шта вам је потребно за добру страницу, али немојте то схватити као стриктно правило које треба поштовати по сваку цену (чак и ако клијенти одлазе).

Паметно штедите речи и простор. Немојте гушити посетиоца и оптерећивати га детаљима који нису неопходни у одређеном кораку или страници. На пример, тамо где посетилац уноси своје податке, не морате да наглашавате да враћате новац у првих 30 дана, али то можете напоменути тамо где се врши плаћање.

Ево и неколико примера сајтова који исправно користе своје странице и имају добру конверзију:

due.com

convertbook.frankkern.com

bouqs.com

redfin.com

Сајт, маркетинг канал, тестирање и Адриахост за најбоље резултате

За успех је потребно да имате квалитетан производ, интернет сајт, маркетинг канал и време за тестирање и мерење резултата. Све осим вашег производа можете пронаћи у Адриахосту и ми вам можемо помоћи око израде сајта и маркетинга преко Google Adwords рекламе, као и око оптимизације оглашавања и праћања резултата кроз месечне извештаје.

Можемо вам омогућити да имате одличан сајт који ће конвертовати посетиоце у клијенте, као и да све то поставите на прво место у Google претрази кроз Adwords рекламу.  Са ваше стране потребно је да имате одличан производ који ћемо заједно поставити на право место и повести ваше пословање сигурнијим путем.

Tags: , , ,

1 коментар

Trackbacks/Pingbacks

  1. Три цаке да повећате продају на веб-шопу - October 27, 2017

    […] насловној страни Zappos-a, као и на већини главних “landing” страна, истакнуто је да је достава као и враћање […]

Пошаљи коментар