Интернет презентација губи своју сврху без посетилаца. Сајт ради сајта није продуктиван. Ако сте решили да својом интернет презентацијом унапредите пословање, потребан вам је и садржај који ће уз добро осмишљен план доводити посетиоце. Садржај сајта који нема блог често је ограничен на спецификацију понуде и пословања. Међутим, садржај веб сајта фирме која води блог проширен је на објашњења понуде, потврде квалитета, занимљивости, проблеме, али и решења која такође улазе у оквир услуга. Увек ажуран и занимљив садржај је детаљ који ће новог клијента привући вама, док сама тематска ширина и кључне речи утичу и на интернет претрагу коју потенцијални клијенти обављају.
Блог вас може поставити испред конкуренције
Као пример искористићемо две фирме које се баве сличним делатностима. Обе фирме на својој интернет понуди имају сличне производе и сличне ценовнике. И једна и друга фирма послују у истим правним условима и могућностима да своје пословање развије и унапреди. Једна од те две фирме је сва своја искуства, проблеме клијената заједно са решењима спаковала у блог форму. Иста фирма издваја и време да разговара са својим клијентима, бележи њихова мишљења и сведочења. Друга фирма се држи строгог приказа своје делатности и услуга без одступања и утапа се у шаблон сличних фирми. Иако обе ове фирме нуде сличне квалитете само једна има бољу шансу да се добро рекламира на интернету. Није тешко увидети која је то фирма.
Блог може лако изградити рекламу, потврду труда и залагања фирме да изађе у сусрет својим клијентима и све то на врло једностава начин, користећи већ постојеће ресурсе, искуства и материјале.
Блог се уклапа у сваку форму друштвених медија
Наравно, овде се подразумева да компанија већ користи све благодети оглашавања и маркетинга које друштвене мреже пружају. Повезивање блога са друштвеним мрежама користи удобност на коју су корисници тих мрежа навикли. Циљ на друштвеним мрежама никада не треба да буде приказ целокупног садржаја или дељеног текста са блога из простог разлога што Facebook, Twitter, Google+ нису ни замишљени тако нити имају добре могућности да садржаје прикажу онако како то може изгледати на блогу. Кратку, јасну и већ устаљену форму друштвених мрежа треба максимално искористити за рекламирање посла којег водимо на страници нашег сајта. На такав начин ствара се устаљени режим повезивања објава са текстовима што ће врло брзо донети видљиве резултате.
Блог чини компанију човечнијом
Када потенцијални купац дође на веб сајт компаније види професионалност и труд да се клијенту омогући најбоља услуга, али ако желите да посетилац заиста и осети да се иза електронске презентације крију и прави живи људи, морате да укључите и начине које блог омогућава. Основна комуникација, питања и одговори, текстови и све оно о чему сте напред читали мора да даје до знања да ви заиста цените клијенте, и прошле и будуће, као и њихово мишљење, излазите у сусрет њиховим жељама и умете да слушате.
Искусни блогери у својим саветима често говоре да се текстови не пишу за хиљаду или милион људи, већ за једног читаоца. Читаоца чије проблеме препознајете и пружате му решење. Исто важи и за компаније. Стварање чврсте основе и придобијање клијената мора да се одвија приказом реалног квалитета и по обрасцу 1+1.
Оживљавање бренда кроз блог
Имате фирму, бренд, веб презентацију и уложени новац. Немате добру посећеност, нове садржаје који вас путем интернета и друштвених мрежа повезују са клијентима. Немате нешто што би вас на интернету издвојило из мноштва сличних понуда, али имате искуства, рад, дугогодишњу праксу и жељу да унапредите своје присуство на интернету. Ево шта може блог да учини за вас, али и шта ви морате да урадите да бисте постигли значајне помаке.
Користите постојећи и стварајте нове материјале
Било да сте нова или фирма са годинама искуства сигурно поседујете материјал који вам може послужити да направите одличну причу, стручни текст или репортажу која је сродна вашој делатности пословања. Тај материјал може бити у облику фотографија, видео снимака, илустрација, графикона и све остало што се може претворити у форму видљиву на веб сајту.
- Фотографије – чак и ако блог покренете након неколико година пословања биће занимљиво да клијентима који посете вашу веб презентацију покажете галерију слика под називом “Овако је изгледао наш почетак“, или “Прва година пословања у дванаест слика“, зашто да не и “Десет година нашег успешног пословања у сликама“. Идеја је много, ретроспектива је увек поштована и може сведочити о вашој истрајности и искуству. Све постојеће фотографије се могу искористити и то не мали број пута, али се не могу мењати и уређивати већ ухваћени кадрови. Зато, нове фотограије, сада када знате да их на блогу можете квалитетно употребити, итекако могу бити темпиране и добро организоване. Унајмите професионалног фотографа и изложите му ваше жеље везане за промоцију. Он ће умети да из ваше фирме извуче најлепше углове и детаље. Бележите све, јер никада не знате када и зашто вам може то требати. Снимите значајне тренутке пословања, производе, занимљивости, проблеме али и њихова решења.
- Видео материјал је одличан за све врсте презентација, али за разлику од фотографија не може се лако управљати ситуацијама које се снимају. Поред тога, треба бити опрезан да веб презентација не буде претрпана видео снимцима. Колико год детаља може бити приказано на снимку, једна слика и даље говори више од петнаестоминутног видео клипа кога нико не одгледа до краја. Људи данас немају толико времена да увек поред текста и слика гледају и видео репортаже. Дакле, умерено приказивање и бирање најзанимљивијих и најрепрезентативнијих клипова. Ако се ваша фирма нашла у вестима или емисији на телевизији добро је искористити кратак исечак и поделити га на блогу уз пригодни текст.
- Илустрације, графикони… Сваки материјал који се може преточити у употребљиву веб форму може се наћи као саставни, али и главни део текстова. Иако оваква врста радије иде уз стручне текстове и приказе планова или успеха никада их то није чинило неупотребљивим на блогу. Управо зато блог никада није ни важио за строго забавну, личну презентациону форму на интернету. Многе личности, корпорације, факултети и научне установе користе блог ради покретања дискусије на стручне теме.
Бележите и користите сведочења клијената као потврду квалитета
Да свом бренду удахнете живот, увећате активност и побољшате комуникацију на интернету искористите искуства из прошлости, боље слушајте шта кажу садашњи клијенти и припремите се за будуће. Бележите све што клијенти кажу о вама, (не)задовољства и проблеме. Потрудите се да на ненаметљив начин остварите контакт и одржите везу са вашим купцима и корисницима услуга. Замолите их за сведочење, обавестите их да ће се њихов интервју бити коришћен у промотивне и истраживачке сврхе, поклоните им нешто из ваше нове палете производа и питајте их за мишљење.
Баш као и напред поменути материјали и искуства се могу преточити у читљиву форму. Фотографије и видео материјал са задовољним купцима (уз њихово одобрење) уз добро осмишљен и спроведен маркетинг на друштвеним мрежама може вам донети бољитак раван успеху скупо плаћене рекламе на телевизији.
Сведочансто о квалитету из устију правих (не глумаца у реклами) клијената који послују са вама могу бити (и јесу) најјачи аргументи на страни заштите и промоције вашег пословања. Поред тога, и у зависности од делатности ваше фирме, упутства за решавање проблема, производи (ваши) који их решавају, ситуације и доживљаји повезани са оним чиме послујете јесу одличан материјал за изградњу блога.
Стручни текстови
Блог јесте зачет као веб белешка, запис (енг. web log – blog), али је постепено еволуирао у презентацију која може садржати широк дијапазон садржаја. Стручни текстови, литература и дискусије могу да пронађу место управо на блогу ваше фирме. Дугометражне листе ваших услуга и ценовници умеју да буду досадни, нарочито ако нису прегледни. Спецификације, састав и описи могу да буду такође заморни. Текстови са спецификацијама, мерилом квалитета, материјалом и начинима поменутих напред у овом тексту могу да буду приснији, лепши, занимљивији и као такви исплативији. Управо због тога сам и писао ових редом, јер фотографије, видео материјал и потврде квалитета могу учинити занимљивим и најдосаднији материјал ако све то лепо уклопите и представите клијенту онако како јесте.
То је уједно и одличан начин да се разликујете од већ виђене, познате форме и тиме издовојите од конкуренције. Наравно, требаће вам времена, али ће вам клијенти бити захвални а ваш посао и услуге биће добро презентовани.
Блог као дигитални центар PR активности
Ако обухватите све ово напред поменуто и уз добру организацију спојите у једну целину, на једном месту, као један блог, добијате центар вашег интернет представљања. Ако даље, све креаторе активности (ауторе) повежете у један тим и комуникацију обогатите алатима за организацију и управљање какве има Вордпрес и о чему ће сигурно бити речи у неком од наредних чланака, добићете квалитетан и једноставан, исплатив PR центар који ће на даље управљати свим објавама на друштвеним мрежама и комуникацијом на интернету генерално.
Закључак који не завршава причу
Покретање и оживљавање, персонализовање бренда фирме није једнократни процес. Тражи много више од пуког постављања страница и прича никада не престаје. Можда мења ликове, доживљаје и истиче трендове али увек прати један ток. Ток који фирму води напред идејама које иду у корак са законима које диктира тржиште, пружаоци и корисници крајње услуге. Битно је знати да ово није посао који се обавља без плана и стратегије једноставним дељење објава на друштвеним мрежама по систему случајног одабира. Једно од бољих решења је да овај посао поверите фирми која се бави дигиталним маркетингом, а вероватно најбоље решење да је огранизујете свој тим људи у чију ћете едукацију уложити и који ће домен маркетинга ваше организације држати под сталном контролом.
0 Comments