Google је раније најавио и потврдио да од јула 2018. Google Speed Update утиче на рангирање сајта за претраге на мобилним телефонима. Брзина сајта је до сада утицала на претраге са десктоп рачунара, али већ неколико месеци прави разлику и за мобилне претраге. Уколико на то нисте обратили пажњу до сада, време је да проверите сајт. Овде је званична објава на Google блогу.
Почните од PageSpeed Insights теста
PageSpeed Insights даје довољно добрих информација о томе одакле да кренете са оптимизацијом. Лако можете видети шта Google мисли о вашем сајту из тачке гледишта мобилних уређаја и из тачке гледишта десктоп рачунара.
Од почетка ове године, PageSpeed Insights пружа много бољи увид у то колико брзо посетиоци сајта виде неки сајт. Google за то користи Chrome user experience report, где су генерисани извештаји стварних корисника Google Chrome прегледача. То се види у Дистрибуција учитавања странице (енгл. Page Load Distributions).
Странице се оцењују као Fast, Average и Slow. Ове вредности добијају се тако што се узима средња вредност мерења од First Contentful Paint (FCP) и DOM Content Loaded (DCL). Имајте у виду да се Page Load Distributions не приказује за сваки сајт. Сајтови који немају довољно посета не могу бити оцењени.
Проверите Test My Site With Google
Овај тест за мерење брзине сајта на мобилним телефонима даје доста добре извештаје о томе у каквом је стању ваш сајт. Статистика каже да већина сајтова изгуби пола посетиоца док се чека на учитавање, па управо овде можете проверити каква је ситуација. Тестирали смо наш сајт и видимо да постижемо добре резултате, па предлажемо да и ви сами проверите ваш сајт овде Test My Site With Google.
Размислите о AMP за бржи приказ на телефонима
AMP је скраћено од Accelerated Mobile Pages и представља пројекат који је намењен свима којима је неопходно да се странице учитавају што брже на мобилним уређајима. Ако користите Вордпрес можете инсталирати плугин који ће вам помоћи – плугин за AMP. Имајте у виду само да ће највећи део визуелног дела сајта у мобилном приказу бити осиромашен тако да у центар пажње дође оно што је заиста битно – content. Помоћ програмера може бити неопходна уколико желите нека наменска решења у AMP приказу сајта.
Посебно проверите лендинг странице за Google Ads (претходно Adwords)
Уколико водите Google Ads кампање и улажете у ову грану маркетинга, обавезно проверите да ли ваше лендинг странице имају добре резултате. Speed Update је фактор који такође утиче и на Quality Score странице на коју ваши огласи упућују па ако имате лошије резултате од конкуренције када је брзина сајта на телефонима у питању, видећете и промене које могу утицати на цену клика или прегледа. Свакако, брзина вам је неопходна утицало то на цену клика или не, јер статистика показује да људи на телефонима одустају од сајта ако чекају дуже од 3 секунде па ћете плаћати за нешто од чега људи одустају или стичу лош утисак.
Да проверите ваше лендинг странице идите на ваш Google Ads налог, кликните на кампању, кликните на Landing pages из панела са леве стране. Поред сваке лендинг странице можете видети резултате, па обратите пажњу на “Mobile-friendly click rate” и “Valid AMP click rate” (ако је сајт AMP).
Тамо где стоји “—” значи да страница не бележи уопште резултат који би требало да буде приказан у тој колони. Колико је страница Mobile-friendly можете проверити кликом на Тест у табели. AMP се свуда намеће полако, па прочитајте и како да користите AMP са Google Ads-ом.
Велики утицај на најспорије, али content је и даље пресудан
Speed Update има велики утицај на најспорије сајтове где по процени Googleа спада баш мали број претрага. Међутим, чак и тада, Google и даље има за циљ да свом кориснику испоручи најбоље садржаје према ономе што корисник тражи. Теоретски, ако је резултат на спором сајту важан за оно што неко тражи, Google неће одгурнути тај резултат дубље у претрагу само зато што је страница спора. Ово не треба схватити као правило јер постоје и многи други фактори који се питају.
Неки закључак је да морате обратити пажњу на то како ваш сајт ради на мобилним телефонима и планирати то у дугорочном плану без великог одлагања. Уколико желите бољу позицију док вас неко тражи у ходу, морате имати и бржи сајт. AMP може бити добро и брзо решење јер и Google у великој мери стоји иза свега. Ако вас занима, више о томе погледајте на AMP on Google.
0 Comments