Зашто је Google одлучио да HTTPS постане рангирајући фактор?

хттпс сео

У августу 2014. године Google је објавио да HTTPS постаје један од маркера које ће претраживачки алгоритми бележити у корист рангирања веб-сајтова. Глобално, утицај је минималан и одражава се на 1% сајтова, али такав учинак је привремен. Google планира да прошири утицај који HTPPS оставља на SERP (енгл. search engine results page), односно, на странице резултата претраге.

Генерални циљ је учинити интернет сигурнијим и подстакнути вебмастере да безбедност схвате као приоритет. Многи овај Google-ов корак сматрају сувишним (по питању рангирања, не и по питању сигурности), неки други исправним и корисним, па ћемо се ми у овом тексту највише задржати на основама и на питању Зашто треба користити HTTPS?

Шта је HTTPS?

Hypertext Transfer Protocol Secure или скраћено HTTPS. Заправо, у питању је комбинација два фактора, HTTP и SSL (енгл. Secure Sockets Layer). HTTP је тунел кроз који подаци пролазе, а SSL је сигурносни протокол који штити те податке тако што их енкриптује.

Заједно, ова два протокола енкриптују сесију или проток – размену података у комуникацији преко интернета. HTTPS користе е-мејл сервиси, приватне мреже, друштвене мреже, сервиси за трансакцију новца преко интернета итд.

Зашто је Google то означио битним за рангирање?

Гоогле СЕО и ССЛ ХТТПС

Једну ствар треба разумети: Када корисник укуца појам за претраживање, Google има за циљ да му на првом месту понуди релевантан резултат који се истовремено налази и на сигурној локацији (сајту). На тај начин, Google пружа квалитетну услугу свим својим корисницима.

Google инсистира на сигурности. Чак је са циљем да подстакне друге вебмастере, приредио благо унапређење у рангирању свих сајтова који су прешли на HTTPS.

На интернету се пише о томе да је Google, пошто је већ у послу са доменима, неће урадити ништа чудно ако уђе и у посао са продајом SSL сертификата. Наравно, њихово је право да имају планове и раде на унапређењу свог посла, а оно што нас треба да интересује је реални и опипљиви бољитак који се добија коришћењем оваквих протокола било да Google зарађује од продаје ових сертификата или не.

Шта је потребно да бисте користили SSL сертификате?

Најпре морате питати хостинг провајдера да ли подржава постављање SSL серфитиката на доменима. Након тога, потребно је да купите SSL сертификат па је добро да знате које врсте сертификата постоје.

Основне три врсте SSL сертификата су:

  • Single certificate (за један домен)
  • Multi-domain (за поддомене)
  • Wildcard (за динамичке поддомене)

Пре куповине обавезно размотрите који сертификат вам је потребан да бисте задовољили захтеве. Уколико нисте сигурни, контактирајте Адриахост подршку за кориснике и они ће вам помоћи да одаберете најбоље решење.

У Адриахосту можете добити и бесплатни SSL сертификат уз Business и Business Plus хостинг пакете. Више о томе прочитајте овде: Бесплатан SSL сертификат и зашто вам је он потребан?

Одлично је знати да Google сугерише коришћење 2048-битни кључ сертификата који пружа висок ниво сигурности.

2048 ССЛ кљуц сертификат

Адриахост пружа бесплатну услугу инсталације SSL-а уз закупљени сертификат. Међутим, ако користите Вордпрес и желите да сами урадите инсталацију и подешавање обевезно користите упутство које је настало спојем искуства, праксе и знања Адрихостове техничке подршке: Вордпрес миграција са HTTP на HTTPS.

Ко треба да почне са коришћењем SSL сертификата?

Јасно је зашто је сигурност битна за интернет продавнице, друштвене мреже и веб-услуге које у свој опис пословања имају и трансакцију новца. Основно за њихово пословање је одржавање сигурне размене података, али шта је са другим веб-сајтовима?

Било да водите блог, пословни веб-сајт, интернет продавницу или друштвену мрежу треба искористити све погодности које HTTPS пружа. Не зна се када ће Google поново ажурирати своје алгоритме и појачати утицај који остављају ови сертификати. Уколико се то деси, ваша конкуренција лако може доћи у предност само зато што користи SSL сертификат, а ви не.

Поред тога, коришћењем SSL-а подаци се енкриптују при свакој пријави на веб-сајт. Спречава се сценарио man-in-the-middle и смањује могућност хаковања на минимум.

Прелазак са хттп на хттпс

Закључак

Овако сагледано, од HTTPS-а сви имају користи. Власници сајтова пружају бољу, сигурнију услугу својим клијентима. Google такође пружа бољу услугу својим корисницима тако што им сервира резултате који воде до безбедних локација и има могућност да додатно заради продајом SSL сертификата. Међутим, највише профитирају крајњи корисници јер добијају квалитетнију услугу без превише додатног улагања.

Иако овакви кораци захтевају додатни буџет који у почетку можда нисте планирали, уложити у безбедност која се додатно исплати омогућавајући боље рангирање пред претраживачима, вреди сваки уложени динар.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Tags: , , , , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар