Редизајн сајта може да поквари SEO и уништи вашу позицију на Google претрази уколико редизајн не урадите како треба. Битно је да обратите пажњу на стање пре и после редизајна, пратите и анализирате резултате. Уколико посета почне да опада након редизајна, то значи да редизајн не ради посао или нешто не ради исправно.
Пре и током редизајна
Сачувајте све што може да вам користи касније. Ту спадају фајлови (слике, документа, текстови), базе података (MySQL база сајта, newsletter база, база бројева телефона) и све без чега ваш посао не може да ради исправно. Ево шта је обично потребно да се уради:
Пре него што кренете са редизајном – бекап свега
Бекап је основна и најједноставнија радња која може да реши сваки проблем када се дође до тачке пуцања. Иако је ово најједноставније урадити, многи људи то забораве или сматрају да им не треба бекап. Пре него што кренете са редизајном на сајту, направите бекап фајлова сајта и базе података коју сајт користи. Адриахост прави недељне бекап налога, па у крајњем случају рачунајте и на ову могућност.
Током редизајна препоручљиво је да правите и дневне бекап копије, па ако шестог дана покварите нешто, увек можете да се вратите на бекап из петог дана када је све радило исправно.
Копирајте све адресе страница, требаће вам касније
Ако при изради новог сајта нећете мењати адресе страница (и објава), онда не морате да записујете. Међутим, ако ће на новом сајту постојеће странице добити нову адресу (линк), биће потребно да направите и редирекције старих адреса на нове адресе.
На пример, стара страница је имала адресу vas-sajt.com/p4345363 и ово је била контакт страница, на новом сајту сте решили да то буде мало смисленије па сте ставили да адреса контакт странице буде vas-sajt.com/kontakt-prodaja-cveca. Овде ће бити потребно да поставите 301 редирекцију са vas-sajt.com/p4345363 на vas-sajt.com/kontakt-prodaja-cveca.
На тај начин, људи који имају записану стару адресу странице, Google који има индексирану стару адресу и није индексирао нову још увек, објаве на друшвеним мрежема које воде до старе адресе, аутоматски ће бити прослеђивани на нову адресу. Такође, ако неку страницу обришете, направите редирекцију те адресе на неку сродну страницу или контакт.
Обратите пажњу на Google индексирање сајта који се тек прави
Неко прави нови сајт са новим дизајном у поддиректоријуму постојећег па то изгледа овако stari-sajt.com/novi-sajt, неко то ради у поддомену па то изгледа овако novi-sajt.stari-sajt.com, неко трећи закупи чак нови домен само за програмерске потребе, на пример ovde-testiramo.com па ту прави нови сајт. Сви заједно, када направе нови сајт, замене стару верзију сајта новом финалном верзијом.
Шта год да радите, искључите могућност да Google индексира ту верзију сајта која је у развоју. У супротном можете на направите “шум” у SEO резултатима, дуплирани контент и изазовете проблеме.
После редизајна
Овде такође треба бити пажљив јер нови сајт са новим дизајном треба да заврши посао који је радио стари сајт, па чак да буде и бољи од старог.
Промените путање адреса у скриптама новог сајта
Направили сте сајт на рачунару локално или на другом домену (поддомену, поддиректоријуму и слично). Такав сајт у својим скриптама (и бази података) има уписану ту адресу. На пример, сајт који се прави на рачунару има адресу http://localhost, сајт који сте правили у поддиректоријуму неког домена има адресу тог подиректоријума.
Да би такав сајт радио тамо где треба, када дође време да тај сајт постане активан, потребно је да све адресе у скриптама сајта и бази података промените са адресе на којој је нови сајт прављен на адресу на којој ће тај сајт радити. Ако користите Вордпрес, овде можете видети званично упутство за промену адресе сајта.
Проверите исправност свих плугинова и комплетну функционалност
Након што поставите нови сајт јавно, потребно је да проверите да ли све ради. Та провера укључује плугинове, да ли раде и да ли треба нешто мењати по питању адресе (линк, ако се уноси ручно у подешавању плугина), проверите функционалност теме коју сајт користи, као и исправност контакт форми, менија, да ли линкови са сајта отварају исправне странице. Уколико користите newsletter плугин, проверите да ли се уписивањем е-мејл адресе деси и пријава, тестирајте да ли ради одјава, тестирајте да ли ради слање мејлове са вестима на ваш тест мејл.
Поред тога да је сајт нов, лепши и модернији од претходног, од изузетне је важности да све ради. Ако вам је посао такав да вас људи често контактирају преко контакт форме, неће баш бити срећни ако приликом слања мејла виде поруку “нешто се догодило, покушајте касније”.
Омогућите претраживачким машинама да виде ваш нови сајт
Ако сте нови сајт радили у Вордпресу, вероватно сте током тога укључили опцију “Discourage search engines from indexing this site” како претраживачи не би видели нови сајт док је у изради.
Сада, када је тај исти нови сајт доступан јавно, не заборавите да одштиклирате ову опцију како би претраживачи видели ваш сајт. Такође, добро проверите плугинове који су задужени за SEO, проверите и да ли је sitemap укључен и постављен исправно.
Изгуглајте ваш сајт и прочитајте да ли се у резултатима претраге приказује оно што и треба да се прикаже.
Проверите текстове, слике, странице
Сада се нови сајт види јавно и на први поглед делује да све ради. Проверите како се садржаји приказују на новом сајту. Ни SEO неће бити добар ако се форматирање странице покварило, слике “штрче” или се јавља било шта што не би требало. Уколико користите неки од плугинова за SEO, проверите да ли га треба поново подесити.
У једном претходном тексту писали смо о томе како оптимизовати текст, слике и линкове на страницама па обавезно проверите и то ако крећете са новом SEO кампањом.
Тестирајте све то на телефону и таблету
Постоје одлични сервиси уз помоћ којих можете да обавите потребна тестирања. Ево где се може тестирати сајт за мобилне телефоне MobileTest.me, mobiReady, Responsinator.
Не заборавите ни то да Google Speed Update утиче на рангирање сајта у мобилним претрагама. Изгуглајте ваш сајт преко телефона или таблета и проверите да ли се у резултатима претраге види све исправно. Да ли се сајт брзо отвара на телефону?
Имајте у виду да не треба искључити традиционални приступ тестирању, па узмите свој телефон, таблет и замолите колеге да ураде то исто и сви тестирајте све што видите на сајту. Грешке пријавите дизајнеру, односно програмеру.
Темељно прегледајте Google Search Console
Google Search Console даје довољно корисних информација уколико нешто не ваља. Наравно, под условом да је ваш сајт пријављен на овај Google сервис. Испратите све и пажљиво анализирајте шта се дешава. Уколико треба поново пријавити sitemap, урадите то.
Google Search Console даље довољно информација о свим проблемима који се јављају при покушајима да Google индексира сајт па добро испратите.
Пратите могући губитак посета на Google Analytics-у
Запишите тачан датум када сте нови сајт пустили у рад. Пратите број посета и поредите са посетама које сте имали на старом сајту. Уколико број посета опада то обично значи да на сајту нешто не ради или се нови сајт не свиђа посетиоцима. Уколико број посета расте то значи да нови сајт ради свој посао. У оба случаја, не реагујте на прву лопту и сачекајте са се утисци слегну.
Ако не видите посете на новом сајту, значи да сте заборавили да убаците Google Analytics код. Мали подсетник за праћење посета преко Google Analytics.
Ми можемо да помогнемо у овом делу
Ако сте сајт направили на рачунару или на другом хостингу и тек прелазите код нас, можемо да помогнемо када је миграција новог сајта у питању. Такође, ако сте сами поставили сајт и нешто не ради добро, можемо да вас посаветујемо око свега са чиме смо се ми већ сусрели, па нас слободно контактирајте. Можемо чак и да направимо нови сајт за вас.
0 Comments