Google Adwords – Седам најчешћих Adwords грешака и како их решити

Поред успешног пословања и пружања услуга у области веб хостинга, регистрације доменаизраде сајтова, SMS маркетинга, Адриахост се бави и вођењем Google Adwords кампања и рекламирањем на Google претраживачу и мрежи. Уз помоћ Google Adwords кампање можете бити први у претрази где свако може пронаћи оно што ви нудите.

Adwords је и брз начин да лако доведете велики број посетилаца (потенцијалних клијената) на ваш сајт. Међутим, ово може бити скуп посао уколико нисте исправно подесили вашу кампању и уколико имате пропусте којих нисте свесни.

Временом смо увидели да се идентичне грешке понављају код различитих клијената који су покушали да самостално воде своје кампање, па ево које су то грешке:

1. Користите погрешно поклапање речи (енгл. Keyword match)

Ово је најчешћа грешка у Adwords-у и огледа се у томе да људи не користе исправно “broad match” , “phrase match” или  “exact match” правила за кључне речи.

Хајде да се подсетимо како функционише поклапање кључних речи према могућностима које је поставио Google:

  • Ако користите broad match (прев. широко поклапање) и оглашавате речи израда сајта, свако ко укуца ове речи у Google претрази видећете ваш оглас, моћи ће да кликне на њега и клик ће бити наплаћен. На ваш оглас може доћи и неко ко укуца израда сајта бесплатно или бесплатна израда сајта, па обратите пажњу уколико се ви не бавите бесплатном израдом сајта.
  • Ако за исте речи одаберете phrase match (прев. фразно поклапање), ваш оглас ће бити приказан људима који у претрази куцају “израда сајта”, али и онима који куцају “најбоља израда сајта”, али неће бити приказан људима који куцају “најбоља израда бесплатног сајта”. 
  • У случају exact match (прев. тачно поклапање), оглас ће бити приказан само људима који укуцају ове речи у тачно овако постављеном реду: [izrada sajta]

Adwords препорука:

За почетак можете користити Exact match док не сакупите довољно резултата на основу којих можете проширити кључне речи користећи Phrase и Broad match.

2. Не користите негативне речи

Google Adwords је омогућио коришћење “негативних речи” како бисте искључили могућност да људи виде ваше огласе када куцају речи за које сматрате да нису у интересу вашег пословања.

На пример, желите да оглашавате речи “web hosting”, али не желите да ваш оглас виде људи који траже “gaming web hosting” јер га немате у понуди. Довољно је да “gaming” поставите у негативне речи и ови људи више неће видети ваш оглас.

Ове речи можете додавати на нивоу кампање (Campaign level) или огласне групе (Ad group level).  Ово је добро јер лако можете искључити реч из одређене огласне групе, али је задржати у другој групи где та реч може бити од користи.

Adwords препорука:

Негативне речи можете додавати ручним путем унапред и током креирања кампање или можете сачекати да видите преко којих речи људи проналазе ваш оглас и на основу тих резултата избацити непожељне речи.

3. Своју креативност стављате пре статистике

Немојте направити један најбољи, најлепши и најзвучнији оглас којег ће сви људи волети. Зашто? Зато што нећете моћи да измерите да ли тај оглас даје резултате. Једноставно, нећете моћи да га упоредите са другим огласима. Направите најмаје два, три, четири огласа. Пустите их да раде и сачекајте да измерите резултате.

Можда ви правите најбоље Google огласе са копијем који продаје, али немојте се изненадити уколико видите оглас за који сте мислили да неће дати добре резултате управо постигне супротно вашим очекивањима.

Adwords препорука:

Ставите бројеве на прво место. Увек тестирајте. Када пронађете лош оглас угасите га и креирајте нови. Пронађите најбољи оглас и трудите се да направите нови који ће постићи боље резултате. Неко оптимално време за добијање резултата за мерење је минимум 1 месец активног рекламирања.

4. Не рекламирате свој бренд!

Не брините, уколико ви не рекламирате свој бренд радиће то ваша конкуренција уместо вас. Хајде да то објаснимо овако:

Имате производ или услугу која је већ на гласу и људи је већ траже на интернету. Исти производ или услугу има и ваша конкуренција. Узмимо да је квалитет вашег производа такав да је производ постао препознатљив и по вашем бренду, односно, људи су почели да име ваше фирме повезују са производом. На пример: Адриахост сервери.

Уколико ви не бидујете (уплаћујете рекламу за кључне речи вашег бренда), то може да уради ваша конкуренција. У том случају, људи који вас траже одлазиће на сајт ваше конкуренције.

Ево одличног примера на слици испод. Више људи из Србије је чуло за Dell рачунаре него за ове фирме које се одлашавају са кључним речима “Dell računari”:

Adwords препорука:

Рекламирајте име своје фирме. Да ли неко већ користи име ваше фирме као кључне речи можете проверити простим куцањем у Google претрази. Укуцајте име своје фирме и видите чији оглас се приказује за ваше кључне речи.

5. Не узимате у обзир Lifetime Value (LTV)

Шта је Lifetime Value? – то је вредност зараде за време за које ваш клијент остаје код вас и плаћа производ или услугу. Уколико ви пружате услугу коју вам клијенти плаћају 600 евра месечно и просечно време које проведу код вас је 6 месеци, ЛТВ вредност је 3.600 евра.

Дакле, у примеру изнад видимо да вам један клијент вреди 3600 евра за време које проведе код вас. Све док улажете мање од овог износа да добијете једног клијента, све је у реду. Међутим, уколико на рекламу трошите више да бисте добили једног клијента, негде грешите.

Adwords препорука:

Израчунајте колико вам вреде ваши клијенти и колико улажете у добијање једног клијента. Водите уредну статистику и сваком тренутку имајте у виду колико смете да потрошите.

6. Не познајете конкуренцију

Неопходно је да познајете вашу конкуренцију, које речи користе, како изгледају њихови сајтови, како изгледају лендинг странице. Поставите се на место вашег потенцијалног клијента који би тражио оно што желите да рекламирате и идите на сајт ваших конкурената.

Да ли је лакше наручити услугу или производ на њиховом сајту? Да ли је лакше контактирати вашу конкуренцију него вас? Зашто?

Adwords препорука:

Упоредите странице, копи, текст огласа, позив на акцију и уколико је потребно поправите ваш наступ. Није забрањено учити од других и бољих, али немојте радити класичан copy/paste.

7. Очекујете превише od Adwords-a

Људи често уложе новац, рекламирају се током једног месеца и уколико им посао одмах не процвета одустају од рекламе.

Дешава се и да фирма има лош сајт, посетиоци се не сналазе, форма за наручивање не ради, контакт форма ради али нико не одговара на мејлове. После првом месеца и уложених 900 евра у Adwords без поврата кроз нове клијенте и наруџбине, фирма закључује да Adwords није добар начин за рекламирање и покушава да направи пробој са другим начином рекламирања. Ово је дефинитивно погрешно.

Срећом, ова фирма се обратила и нама где смо указали на грешке и преузели комплетно оглашаваје. Уз наше савете за побољшања на сајту и кампању коју смо осмислили, за мање од 900 евра месечно добили су одличне резултате и нове наруџбине.

Имајте у виду да Adwords неће радити ваш посао. Adwords ће пласирати ваш оглас онако како га подесите и ништа више од тога. Подесите огласе исправно и очекујте да ће људи видети оглас. Осмислите добар копи и људи који виде оглас биће и заинтересовани. Заинтересовани људи ће кликнути на оглас који води до вашег сајта. Уколико ваш сајт не може да прода производ или услугу, Adwords то неће урадити.

Adwords препорука:

Рекламирање је процес. Потребно је минимум три месеца активног рекламирања да бисте добили резултате које можете да мерите, упоредите, истражите и пронађете најбољу меру коју ћете примењивати у даљем оглашавању. За то време унапредите сва поља деловања почев од огласа, функционалности сајта и лендинг странице.

Тестирајте више пута, зовите нас ако не функционише

Тестирање и мерење је кључ успеха у сваком послу, док у Adwords-у ово може бити од кључног значаја за ток и оптимизацију кампање. Уколико маркетинг и Google Adwords нису у вашој области интересовања, знања или једноставно немате времена јер водите свој посао, слободно нас контактирајте и ми ћемо помоћи.

Идеја којом се Адриахост води је да ви свој посао радите најбоље што можете, док ми радимо на томе да све што радите буде представљено и пласирано на интернету у најбољем светлу.

За сва питања и помоћ, слободно нас контактирајте кликом на овај линк, биће нам задовољство да сарађујемо са вама.

Tags: , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар