SEO никада није био егзактан. Грешке које могу утицати на његов збир не морају бити строго везане за захтеве које Google-ови алгоритми желе да виде на нашем сајту. Google је постао проницљивији, теже га је подмитити и данас много више пажње придаје детаљима који удовољавају и ситницама због којих посетиоци напустају сајтове. Данас морате и ви бити подједнако спремни на ослушкивање тржишта и жеље корисника. Ево неколико ставки које у овој години могу утицати на ваш SEO успех.
1. Сајт није оптимизован за мобилне уређаје
Google је дефинитивно објавио “рат” сајтовима који нису оптимизовани за мале екране телефоне и таблетних уређаја. Из управо тог, али и издругих разлога где спада и пораст популарности и статистика која указује да људи много чешће користе мобилне уређаје за претраживање интернета, година 2015. кључна је за овакву врсту оптимизације сајта уколико већ то нисте учили до сада.
У једном ранијем тексту, потрудили смо се да вам олакшамо овај посао и припремили смо упутство које ће вам помоћи у томе: Како да оптимизујете Вордпрес сајт да се лепо приказује на мобилним и таблет уређајима
2. Споро учитавање сајта
Било би погрешно жртвовати брзину сајта ради додавања могућности (кроз додатке или оптимизације). Ако је сервер на коме се ваш сајт налази у проблему или имате лоше оптимизоване скрипте (дизајн, прикључци) које црпе ресурсе и тиме успоравају учитавање, рангирање вашег сајта може бити доведено у питање. Постоје две ствари на које треба обратити пажњу:
- Google алгоритми који израчунавају позиционирање сајта предност дају бржим сајтовима
- Посетиоци више воле када се садржај за којим трагају ставља на располагање у што краћем могућем року
Проблем са загушењем ресурса услед кога се може јавити успоравање или чак потпуна обустава доступности сајта може се решити закупом већег хостинг пакета из наше понуде Хостинг пакети . За најбоље резултате у пословима који захтевају брзину, снагу и контролу по питању комплетне услуге погледајте понуду Cloud хостинг – VPS SSD сервера и понуду Dedicated сервера.
3. Постављање сајта у поддомен
Поддомен partneri.mojafirma.net је одличан начин да озваничите своју интернет повезаност са сарадницима и клијентима. Међутим, када је SEO у питању на поддомен се гледа као на потпуно одвојени домен који има посебан sitemap, бележи посебан саобраћај и рангирање и основном домену не доноси скоро никакву корист. Постављање сајта у поддиректоријум домена отвара другачији приступ проблему:
mojafirma.net/partneri
Поддиректоријум је боља опција уколико желите да се посете и позиционирање додаје основном домену (mojafirma.net) и тиме побољшате SEO утисак који остављате на претраживачке машине.
4. Много додатака за Вордпрес
Смањите број додатака за Вордпрес и користите само оне који су вам неопходни. Већина додатака и тема за Вордпрес генерише додатне везе (линкове) због тога што их многи аутори постављају као везу са својом презентацијом и радом. Овакви линкови често се налазе у подножју (footer) што значи да се јављају на свакој страници, због тога се називају sitewide линкови и могу утицати на SEO статус.
Google алгоритам лако детектује неприродне (unnatural) линкове где спадају и sitewide линкови. До извесне мере постоји толеранција у виду игнорисања, али ако се са вашег сајта шири на стотине линкова који воде до несродних страница на које упућују додаци можете бити у проблему.
5. Одлагање SEO-а за касније
Израда сајта треба да подразумева и упоредни план за Search Engine Оптимизацију. Ипак се доста пута дешава да се маркетинг постави на прво место и пре оптимизације. Запоставити SEO, у најбољем сценарију, значи препустити ствар случају. Претраживачке машине индексираће сајт онако како оне нађу за сходно, а квалитет који поседујете и желите (треба) да истакнете, можда ће бити прескочен и ви сте на губитку.
SEO је тежи, обимнији и скупљи уколико се ради ретроактивно. Планирајте док радите.
6. Кључне речи нису довољне
Сврха кључних речи је да дају сигнал претраживачу на шта се односи садржај на индексираном сајту, док је за комплетан SEO збир потребно много више. Кључне речи морају да буду производ садржаја и једино тако смеју да постоје. Истакнуте речи које нису оправдане текстом могу вам донети штету.
Добро испланиране и обрађене кроз садржај, кључне речи у комбинацији са ознакама друштвених мрежа (#hashtag) могу бити добри окидачи који ће привући позитиван резултат вашем рангирању.
7. Сиромашни садржаји, кратки текстови
Претраживачке машине воле богате садржаје. Крајња, доња граница броја речи у тексту је неких три стотине речи, док се квалитетним текстовима сматрају они са преко хиљаду речи (када је SEO у питању).
Међутим, иако то претраживачки супер рачунари јесу, аутори често нису машине па је некада немогуће написати хиљаду речи за сваку тему, идеју, обавештење или хаику. У том случају, за такав текст укључити no_index опцију како га претраживачке машине не би индексирале.
8. Застарели и истекли садржаји
Ево примера из праксе:
- Застарели садржаји – Ако сте написали текст о препорукама за добар хостинг, вероватно сте поставили описе пакета, цене и линкове до њих. У међувремену се деси да хостинг провајдер о коме сте писали промени понуду, цене, премести понуду на други линк. Ако и ви не испратите те промене и не унесете измене, ваш садржај постаје некористан и застарео.
- Истекли садржаји – Написали сте текст о инсталацији Mozilla прегледача интернета, дакле “Како инсталирати Mozilla-у?”. Данас Mozilla прегледач више не постоји, а ваш текст је истекао.
Садржај као што је текст, слика, видео неће донети велику штету, али линкови који воде ка непостојећим страницама то могу учинити.
9. XML Sitemap није укључен
XML Sitemap је датотека која садржи попис свих линкова једног сајта који су доступни за индексирање од стране претраживача. Ситемап олакшава посао претраживачима и пружа увид у сваку нову промену коју ваш сајт доживи (нови садржаји, још линкова и страница..).
XML Sitemap опцију лако можете укључити уз помоћ додатака ако користите Вордпрес. Уколико користите Вордпрес SEO by Yoast ова могућност је доступна у подешавањима додатка (прочитајте Подешавање и поставке SEO оптимизације → Корак 4).
10. Десет лоших и даље је лошије од једног доброг линка
Иако се Google добро сналази са линковима не треба му задавати превише посла да одлучи који је довољно добар за ваш сајт и да ли да га рачуна у ваш збир позиционирања. Ако сте у прилици да бирате линкова које желите да делите, бирајте најбоље, добро рангиране и са што сроднијим садржајима. Обавезно прочитајте и уверите се да ли је садржај на који шаљете своје кориснике потпун и користан.
11. Постављање оптимизације испред удовољавања посетиоцима
Може се десити да уложите много новца и да свој сајт оптимизујете беспрекорно, али ако ваш сајт на рачун тога губи причу, лични контакт и блискост са посетиоцима – направили сте велику грешку. Добар SEO стратег обавиће оптимизацију сајта без нарушавања вашег односа са читаоцима и клијентима. Препоручиће вам додатну стратегију и препоруку за однос са корисницима, обраћење и комуникацију. Ако немате корисних, занимљивих, добро испричаних садржаја и прича, SEO вам то неће омогућити. Сврха оптимизације је да истакне већ постојећи квалитет како би се до њега лакше дошло, имајте то увек на уму.
Тестирајте ваш сајт
Да тестирате ваш сајт и пронађете могуће грешке испробајте SEOCrawler. Регистрација је бесплатна (за основни пакет) и сервис за тестирање је једноставан. Довољно је да унесете линк до вашег сајта и врло брзо добићете резултате са описом пронађених проблема. Уз SEOCrawler можете да урадите следеће:
- да тестирате било који сајт(свој или клијентов) у потрази за SEO грешкама
- да пронађете неисправне линкове (broken links)
- да видите како ваша конкуренција ради и да употребите њихову стратегију на свом сајту
Google проницљивост
Многи ће вам потврдити да се Google више не може преварити по питању процене онога што индексира на широкопојасном интернету. Алгоритми сада захтевају више искрености, више повезаности, усресређеност на однос садржај-наслов и интеракцију са читаоцима. Много друштвених мрежа и комуникације донеће добре резултате, па ако волите да седите дуго на Facebook и Twitter-у имаћете посла, али никако не заборавите Google+, Pinterest и Instagram уколико своју презентацију можете оснажити фото материјалом.
0 Comments