Максимално искористите Google Analytics

by | СЕО и Маркетинг сајта

Већ смо неколико пута писали о Google-у, његовом новом начину индексирања, као и о трошковима SEO оптимизације и колико је заправо битно да она буде професионално одрађена. Написали смо и туторијал који објашњава како да поставите Google Analytics као екстерну анализу посете и како да користите Awstats као интерну анализу посете вашег сајта.

Сада ћемо отићи корак даље и објаснити вам како да правилно искористите све што Google Analytics пружа.

Google Analytics је пре свега бесплатан и лак за коришћење. Постоји неколико опција због којих ће вам Google Analytics још више олакшати праћење статистике и ROI-а. Изненадили бисте се колико људи заправо погледа само Dashboard и не оде даље од тога, не истражи све што Google Analytics може да понуди. Ми ћемо набројати неколико најзанимљивијих:

Извештаји по жељи

Не морате користити само већ постојеће извештаје, већ можете направити извештаје по вашој жељи и тиме добити тачне и прецизне информације. Њих можете наћи у My Customizations делу. Размислите које информације заправо желите да добијате од Google Analytics и направите сами свој извештај. Нпр. можете направити извештај који вас извештава о броју уникатних посета, новим посетама, времену проведеном на сајту или ако желите још прецизније, направите извештај који ће вам показати преко којих кључних речи су посетиоци дошли на ваш сајт. Најбоља ствар код ових извештаја је што их можете расподелити по свим својим профилима и користити на више сајтова.

Alerts

Ако желите да имате контролу над својим сајтовима и да сазнате чим се нешто неуобичајено догоди, у делу Intelligence можете подесити неколико Alert-ова. Можете наместити е-мејл или SMS нотификације које ће вас обавестити уколико се нешто неуобичајено догоди. Нпр, можете подесити да вас Google Analytics обавести када посета на вашем сајту пређе одређени број у једном дану. Скоро за сваки податак или извештај можете подесити alert. Такође, можете подесити alert-ове на више профила, да прате више ваших сајтова.

Прилагодите Dashboard

Предлажемо да одвојите пар минута и ’средите’ ваш Dashboard. Као прво, додајте неки од често коришћених извештаја користећи дугме ’Add to Dashboard’ на врху сваког извештаја. Можете додати и извештаје које сте сами направили. Свако поље унутар вашег Dashboard-а има мало и неприметно ’x’ којим можете уклонити све нежељене информације са Dashboard-а. Када на насловној прикажете све информације које желите, можете их померати како би оне најбитније поставили на врх стране а оне редје коришћене испод њих, и тиме добили јаснији увид у своје податке.

Export

Верујемо да вам је некад затребало да експортујете све своје податке у CSV или XML фајл како би показали то свом директору или се похвалили другарима ( geek alert ) . Али, Google Analytics може да направи и лепе PDF-ове ваших података које можете послати вашим клијентима. Ово је дефинитивно најбољи начин да некоме ко се не разуме најбоље у Google Analytics дате брз и јасан увид у статистику посећености. Предлажемо да направите  експорт са Dashboard-а, који ће направити вишестранични PDF фајл и који ће садржати све релевантне податке. PDF export-оване фајлове можете наћи на Export падајућем менију било код извештаја, чак и оних које сте ви направили.

In-Page Аналитика

Најбоље смо сачували за крај. In-Page је дефинитивно најбоља опција у Google Analytics-у, јер можете видети на којим деловима сајта се одвија ’кликтање’. In-Page можете наћи под делом Content са леве стране. Можете посетити више страница вашег веб сајта, и на свакој од њих добити увид у делове сајта на којима посетиоци кликћу. Можете искористити и падајући мени на врху да сакријете нпр број кликова испод одређеног процента како би фокус био на оним битним линковима, или направите свој филтер како би видели на које линкове кликћу нови посетиоци, или из којих земаља, или било који други вид података.

ПРИЈАВИТЕ СЕ ЗА НАЈНОВИЈЕ ТЕКСТОВЕ СА НАШЕГ БЛОГА!

Slični tekstovi:

Како да не уништите SEO када радите редизајн сајта

Како да не уништите SEO када радите редизајн сајта

Редизајн сајта може да поквари SEO и уништи вашу позицију на Google претрази уколико редизајн не урадите како треба. Битно је да обратите пажњу на стање пре и после редизајна, пратите и анализирате резултате. Уколико...

Европски парламент уводи нове директиве које мењају интернет

Европски парламент уводи нове директиве које мењају интернет

Важно обавештење за све наше клијенте који у у Европској унији. У среду,  12. септембра 2018. Европски парламент је одобрио три предлога који се могу сматрати контраверзним по питању приватности и слободе мишљења. Сва...

0 Comments

Категорије

Адриахост разгледница

Ћирилица на интернету

cPanel за почетнике

Хостинг сајта

Интересантно

Интернет зарада

Искуства Адриахост

Израда сајта

Обавештење

Photoshop упутства

SEO и маркетинг сајта

Сервери и VPS

Шкрабалица

SMS маркетинг

Свет домена

Вордпрес за почетнике

Besplatan email kurs i novosti sa bloga

Prijavite se na našu email listu
Ime i prezime *
Email adresa *
Dobijaćete obaveštenje o novostima na blogu i kurs web poslovanja i marketinga u 9 lekcija.

Пратите Адриахост

Најпопуларнији текстови

Придружите се

Наши производи