SEO и Adwords: Како раде и шта се више исплати?

SEO и Adwords су кључни за позицију на Google-у. Разлика постоји па SEO нуди трајније решење, али и тражи више времена и посвећеност. Са друге стране, Adwords нуди инстант решење које одмах даје резултате, али траје само колико и ваш буџет.

И једно и друго решење може се користити независно од другог, док оба зависе искључиво од Google правила. Овај претраживач свесно даје параметре на основу којих врши рангирање резултата како би свако и сам могао да утиче на позиционирање и то се зове SEO.

Google нуди и рекламирање које вас без много муке може ставити испред свих других резултата у претрази и то се зове Adwords. У овом случају није неопходно да радите SEO, али може бити корисно.

Како ради SEO – Search Engine Optimization?

Оптимизација за претраживачку машину је радња која за циљ има постизање боље позиције у органској претрази (резултати који нису плаћени). У овој претрази се на првом месту приказују сајтови који су највише повезани са речима за којима се претражује и за које је Google утврдио да представљају ауторитет у траженој тематици.

 

Уколико неко не може да пронађе вашу фирму на интернету, тешко да ће моћи да купи оно што ви продајете, наручи вашу услугу или сазна где се ви налазите како би дошао и пазарио нешто у вашој радњи. Узмимо за пример да сте ви стоматолог и ваша ординација је у Нишу и наравно имате и сајт који ради. Пробајте да укуцате у претрази “стоматолог Ниш” или “зубар Ниш”. Да ли се ваш сајт налази у резултатима претраге на првој страници?

Уколико ваш сајт није ту значи да вам треба оптимизација. Претрага ради тако што када неко укуца “стоматолог Ниш”, Google претражује све сајтове који имају ове речи. Да би дао што боље резултате, ређа их тако што најпре приказује најрелевантније, ажурне и сајтове који пружају најадекватније информације. На позицију утиче и то да ли вас препоручују други сајтови (“линковали” су вас) као и да ли се тим сајтовима може веровати, али и многи други фактори.

Уколико желите сами да оптимизујете свој сајт прочитајте Једноставан SEO водич за почетнике и Оптимизација текста, слика и веза у постовима. Овде можете преузети и званично упутство које ће вам помоћи: Search Engine Optimization Starter Guide.

Имајте у виду да је оптимизација процес који траје и потребно је да сајт редовно ажурирате у складу са променама које прави Google. Пре него што на овај посао изгубите дане и месеце, размотрите и могућност да овај задатак поверите некоме ко се већ тиме бави.

Како ради Adwords?

Adwords је Google производ који омогућава рекламирање сајтова у резултатима претраге. Ово значи да можете да платите како би се ваш сајт нашао на првом (другом, трећем..) месту у претрази сваки пут када неко тражи оно што ви нудите. Оваква понуда јесте неодољива јер већ сутра можете да видите свој сајт на првој страници на првом месту у претраживачу којег сви користе.

Конкретно, то значи да није потребно да прођу месеци у грађењу линкова, писању текстова, оптимизацији свега на сајту, праћењу промена које претраживач уноси… што иначе захтева SEO.

 

Добро код оваквог начина рекламирања је то што сами бирате речи за које желите да се огласите, сами бирате колико ћете потрошити на те речи, одређујете време приказивања, смишљате текст који ће бити приказан и подешавате многе друге параметре који могу допринети квалитету вашег огласа.

Најбоље код овог начина оглашавања је што плаћате само када неко кликне на ваш оглас. Преглед (људи могу видети вашу адресу или број телефона) се не наплаћује што је додатна погодност у односу на традиционалне начине рекламирања где плаћате чак и када нико не слуша или не гледа рекламу (радио и тв).

Логично је да ћете за оглашавање одабрати речи које ће куцати неко ко тражи ово што ви нудите. Као и у раније примеру, узећемо да сте ви стоматолог из Ниша који има сајт и управо је подесио своју прву Adwords кампању. Уколико сте за кључне речи унели “стоматолог Ниш” и “зубар Ниш”, када неко укуца то исто видеће ваш сајт.

Уколико сами радите Adwords за своју фирму, обратите пажњу на све што радите и добро истражите пре него што кренете и почнете да трошите новац. Предлажемо да прочитате следеће текстове: Како да добијете максимум за уложен новацСедам најчешћих Adwords грешака и како их решити. Обавезно прочитајте и Landing page: Структура добре странице која конвертује који је користан за израду сајта и када радите оптимизацију.

Где уложити новац?

Хајде да на кратко гледамо на ваш сајт као на вашу кућу коју сте саградили. Да би кућа била функционална потребно је одржавати и улагати у поправке. Уз редовно одржавање, можете је и изнајмљивати или продати у било ком тренутку и свако ће је хтети. Лако је можете и рекламирати и при томе вас реклама неће коштати пуно јер ће кратко трајати – добар производ се брзо прода.

Додатно, уколико је кућа лепа и одржавана, свако ко види рекламу коју сте платили биће задивљен па ће вас препоручити пријатељима, рођацима, колегама и тај додатни канал рекламирања вас неће коштати ни динара.плаћени резултати претрагеИсто је и са сајтом. Можда не планирате да га продате, али мора бити функционалан и мора да продаје оно што ви нудите. Adwords ће сигурно довести људе на ваш сајт у великом броју, међутим, није довољно да људи само дођу већ да ту и остану, контактирају вас, наруче производ или кликну да вас позову телефоном. Све ово спада у SEO јер Google прати понашање посетилаца на сајту, колико дуго остају и да ли имају интеракцију са садржајима.

Бонус за добро оптимизоване сајтове је јефтинија реклама на Adwords-у. Оваква поставка је прилично праведна од стране Google-а:

Свако може да се рекламира, али не би било у реду да исту цену плаћају људи који су добро оптимизовали сајт и свакодневно раде на унапређењу и људи који су направили страницу, поставили пар слика, уплатили рекламу и чекају да клијенти почну да стижу. Лоше оптимизовани сајтови плаћају скупљу цену за клик.

Сумирана политика Adwords-а

Препорука

За најбоље резултате, потрудите се да сајт буде што боље оптимизован и такав сајт оглашавајте. Неки људи рефлексно прескачу плаћене рекламе и гледају само органске резултате. Неки други гледају и једне и друге, па ако вас пронађу на првој страници и у једним и у другим резултатима, препознаће у вама ауторитет. Сви ови људи су ваши потенцијални клијенти. Немојте их губити.

Видели смо и да је цена по клику нижа за добро сређене сајтове, па немојте губити ни новац. Израчунајте уштеду једноставно: Ако улажете 100.000 евра месечно у Adwords. Уложите и 1000 евра у SEO због чега ће вам Google смањити цену клика за 5%. Овај проценат на уложених 100.000 је 5000 евра што није мала уштеда.

Уколико већ водите своју кампању и нисте сигурни да ли то радите добро или сте управо схватили да ваша кампања може бити много боља, јавите нам се слободно. Можемо прегледати вашу кампању, сајт и посаветовати вас за даљи ток. За контакт кликните овде Adwords консултација.

Tags: , ,

Нема коментара.

Пошаљи коментар